SMS2 backup av DS spel

Jag använder, i vanliga fall när det är lite koll på mig, SMS2 för att
göra backups direkt från DS spel chippen till datorn så att det som nu har
hänt ska kunna hända utan att det gör så mycket.



Är man en spelfantast som jag som skulle se förlusten av sparningen
på spelet som satt i DS:en som större förlust än själva maskinen om jag blev rånad
så tycker jag man ska ha en SMS2 ripper eller liknande hemma.

Med den här lilla smidiga USB stora verktyget så kan man självklart föra
tillbaka sparningarna på DS chippet igen om olyckan är framme.

Enbart ripping av sparfilerna på Pokemon spelen ska inte lämna några
somhelst spår på spelet om att det har blivit modifierat (då det inte har det).
Det har inte rapporterats något om att de som använt denna backup blivit
stoppade på tournaments hostade av Nintendo.

Kommentarer
Postat av: sara

Det där låter som en pangpryl, vart kan man få tag på en sån?

2010-04-17 @ 13:54:52
URL: http://felicia07.blogg.se/
Postat av: sara

Kanonbra att man kan rippa spelet oxå (om man nu skulle vilja det.)

Efter lite sökande så fann jag sidor på nätet som säljer den. ^^

2010-04-17 @ 17:43:22
URL: http://felicia07.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0