Himla fart idag och mer än halva hemmet nedpackat!

Jag har precis varit och gjort det svenskaste inköpet jag gjort på
hur länge som helst, en choklad och en 1.5 liters coca cola.

Nu har vi iof inte Marabou och jag dricker cola zero men iaf!



Idag är det himla drag på oss, vi var uppe tidigt och kollade min
bröllopsklänning för sista gången så nu sys den med de riktiga stygnen
och jag får inte röra mig ett kilo i vikt ända tills augusti.



Nu är över halva hemmet faktiskt nedpackat och det känns rätt grymt.
Chokladen och colan blev inhandlade när vi ändå var på Seiyu, våran
lokala mataffär, och hämtade kartonger hos dom, här i Japan är det nämligen
så att man får kartonger av affärer, 7eleven, drugstores etc etc.
Så slipper man lägga en massa pengar på det!

Kommentarer
Postat av: Svensk

I Sverige får man med kartonger (banankartonger) av affärerna!

2010-04-18 @ 16:40:13
Postat av: Elin

awwww~ bröllopsklänning, vad mysigt! :)

2010-04-18 @ 21:10:43
URL: http://thegoldenlock.blogg.se/
Postat av: Debbie

Ååh, vad mysigt det låter. Älskar att fixa och dona med saker. ^^

Jo, banankartonger får man ju här också, känns skönt att man kan göra likadant i Japan också då. Ibland känns det som de här länderna är rätt lika, haha. xD

2010-04-19 @ 00:06:14
Postat av: Camilla

Hehe najs med två lådor äpplen =)

Visst är det jobbigt att vara ifrån varandra men vi klarade ju 5 månader i höstas utan problem och nu är det "bara" 3 månader kvar tills jag åker tillbaka! Men tack och lov för Skype asså... Nu när jag kommer så skulle jag gärna vilja stanna i ett par år, skaffa ordentlig lägenhet m.m. Sen när man blivit 26+ ska jag nog plugga universitet i Sverige, det är alldeles för dyrt i Japan! Hur lång tid har du kvar på din skola? Känner du att du förstår all undervisning??

2010-04-19 @ 01:00:43
URL: http://outthewindow.blogg.se/
Postat av: G

Hallå!



Har en liten fråga.



Går på japanska skola nu och ska byta till senmon gakkou. (Mode Gakuen i Tokyo)



Hur lång tid tog det at få din skola godkänd av CSN?



Tack!

2010-05-07 @ 00:19:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0