Harvest Moons DS Cute dayplay

Jag hade länge velat göra en video över en dag i Harvest Moon, det är så
roligt att se andra och se hur alla lägger upp vardagsrutinerna osv.
Men när jag drog igång spelet så säger det till mig att min slot 1 inte har något
saved data alls.. allt som finns kvar är en gammal backup.



Så till er alla, spara alltid två gånger på ett DS, i båda slotar och för dom som
spelar Pokemon så ser det bara ut som en sparning men spelet har sin egna backup.
Alltså sparar ni direkt två gånger på raken så laddar spelet en back up som är samma
som den ni sparade sist istället för den ni sparade ytterligare en gång innan.
Det är ju helt värdelöst när man lagt på ca 6 timmars gameplay.

Jag vet inte hur det blev så att jag pratar engelska i videon, jag tänkte
helt enkelt inte på att jag skulle prata svenska, så det blev så!



Kommentarer
Postat av: Elin

SV: det låter mysigt att ha ett "vanligt" bröllop med! :) du får hålla oss uppdaterade om det sedan.



Urk jaa. flera gånger när jag spelar pokemon så sparar jag men när jag startar det igen så måste jag starta från back up filen för något gick fel. Därför sparar jag med två gånger, alltid. Det var ganska irriterande att få "börja om" hela tiden! Tack för upplysningen!

2010-04-17 @ 07:12:11
URL: http://thegoldenlock.blogg.se/
Postat av: Neko

Jag sparar alltid jätteofta så jag har inte riktigt det problemet i pokémon. Men jag förstår hur surt det kan vara! Nu blev jag sugen på att spela Harvest Moon också! Men jag har nog med spelande nu egentligen. X3

2010-04-17 @ 09:35:31
URL: http://nekoneesama.blogspot.se
Postat av: Andie

Har du något tips på någon bra hemsida med tillbehör till Ds? ;o För jag vill sätta lite Deko på min, men jag hittar ingen bra hemsida xD

2010-04-17 @ 09:51:09
URL: http://andiiex.blogg.se/
Postat av: Neko

SV: Alltså, knapparna på en XL är ju fortfarande lika stora som på en vanlig lite, så i det fallet funkar det ju för vem som helst. Men ja, "midgets" eller barn som jag egentligen tänker på, så är den nog lite väl tung och klumpig. Jag känner ju själv att om jag spelar i sängen när jag är trött så är det lite svårt att hålla den uppe! XD

2010-04-17 @ 10:40:36
URL: http://nekoneesama.blogspot.com
Postat av: Neko

SV: Jag är lite virrig så du får ursäkta att jag skriver igen. Såg att du också kör heart gold, och att du även har pearl och platinum. Vi verkar gilla samma versioner eftersom jag äger dem också, det enda som skiljer sig i vår samling (vad jag kunde se på din youtube-video) är är jag har blue som mitt första spel och inte red, för det körde min bror.



Jag valde heartgold, dels för att jag körde silver när det fanns men också för att namnet var sötare. Jag gillar sött! Dessutom ville min sambo och hans lillasyster köra Soulsilver så det var ju som hand i handsken!

2010-04-17 @ 11:00:58
URL: http://nekoneesama.blogspot.com
Postat av: Neko

Jag hade ingen koll alls på vilka pokémon som fanns i vilka men eftersom jag ändå skulle byta med sambon och hans syster så kändes det inte så noga. Men jag blev ju glad att höra att det fanns fler unika pokémons i HG än SS.



Jag har inga spel med pokémon alls till Wii eller Gamecube. Jag har väl inte förstått vad de är till för eller ens orkat ta reda på det. ^_^; Sorry~ men ja, jag kanske ska kolla upp det! Jag ska se till att få fullt pokedex på HG troligen, annars blir det nog på platinum, jag har lite svårt att bestämma mig, men någon gång vill jag ha ett fullt pokédex iaf! Har aldrig hänt någonsin, så det är väl bäst att börja! Men jag ger bara bort dubletter eller breedade varianter som blev "fel" för mig! ^^;



Om du kollar inlägget jag skrev igen så tog jag en bild på min DSiXL bredvid min DSLite, men jag gjorde reviwen med orginal DS eftersom det är den MIriam har och det var den hon frågade efter. Min Lite var dessutom upptagen med spel på annat håll, så jag kunde inte filma den samtidigt så jag struntade i den. Men ja, orginal och XL är lika tunga vilket betyder tyngre än lite. Funderar nästan på att väga XL och Lite för att se skillnaden men jag har ingen hushållsvåg så jag måste låna i så fall! Men det finns säkert skillnaden på nätet någonstans!



Problemet för mig är att jag ofta drar igång flera spel samtidigt och då blir något lidande, t.ex nu är Zelda: Spirit Tracks lite ensamt! Köpte spelen med tre dagars mellanrum typ, det var inte så smart kanske! Varken för spelandet eller plånboken! ^^;

2010-04-17 @ 12:20:57
URL: http://nekoneesama.blogspot.com
Postat av: Neko

Av någon anledning går det inte att svara på ditt senaste inlägg, vilket är lite ledsamt! Ville bara påpeka det, samt att det där verkar vara en mycket användbar pryl som jag måste få tag på! Säkerhet är ju inte fy skam!

2010-04-17 @ 12:23:41
URL: http://nekoneesama.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0