10 min tills man är klar för dagen!

Genki chiteruu? = Genki shiteru? = Mar du/ni bra?

Jag är fortfarande på strålande humör trots att jag halva
dagen brottats med vårat programmerings program.
Det har bara mosat en massa error i nyllet på mig enbart för
att våran lärare var borta tills, ja nu, nu är han ju här.
Han får sitta bredvid mig hela tiden, vägrar släppa honom ur sikte
Han hälsar så mycket.

pu pu pu

Idag är det första september.
Det låter så fint, tycker ni inte det.
En såndär dag man ska gifta sig på, första september
och andra juli, för det låter så fint på engelska "July second".

Och på tal om September;



Kommer ni ihåg den.

Vi har fortfarande varmt och fuktigt här i Tokyo.
Jag tror det kommer hålla i sig minst månaden ut.
För er som kanske undrar hur det är i Japan på sommrarna så
är det precis som i Grekland, det känns som att vara utomlands.
Det luktar liksom likadant.

Såhär ser riktiga Japan ut för mig.
Matchar inte Tokyo alls.


Kommentarer
Postat av: Julia

Åh det ser finnt ut där ^-^

Vilken del av Japan kommer den bilden ifrån, eller finns det många ställen i japan där det är sådär? :D



Sen Mimmi-chan, hur mycket japanska kunde du när du bodde i din värdfamilj? ~

2009-09-01 @ 09:44:09
URL: http://mauchan.blogg.se/
Postat av: Dixi Wonderland

Svar: Joo det är sant men jag vill få fram vad personen heter, adress och telefon och det går jag inte med hjälp av google tyvärr ;(

2009-09-01 @ 10:31:43
URL: http://iadorehersexyhair.blogg.se/
Postat av: Julia

Sv:

Okej :D Jo nästan alla serier och filmer jag sätt från japan har utspelat sig på sånna platser ^-^



Åh! okej ^-^

2009-09-01 @ 13:23:54
URL: http://mauchan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0