Sakura House

okaeri (katakana) = välkommen hem

Jag ska snart iväg till gymmet för mitt dagliga pass men
innan det så har jag hämtat Yuji i Shinagawa, lagat middag,
fixat till tvätten och naturligtvis pratat med Yuji

Det är så mysigt att ha honom hemma


http://www.sakura-house.com

För dom som ska komma till Japan eller kanske bara vill drömma bort sig
litegrann så är sakura-house.com en populär hemsida.
Sakura-house är ett företag som hjälper utlänningar i Japan att få bostäder,
alltfrån vecko boende i hostels, till långtidsboende i lägenhet.

Lägenhetsmässigt kan Sakura house vara lite för dyrt för en svensk
just nu i och med att yenen och kronan inte precis står och kramas
med varandra men jag tycker ändå deras gueshouses och share
houses står i helt okej pris.

Det är också ett bra sätt att lära sig de olika områderna i innerTokyo på.
(InnerTokyo brukar räknas som dom områderna som är så kallade
"keystations" på Yamanote Line, så som Shinjuku, Harajuku,
Shinagawa, Tokyo, Shibuya och Ueno t ex)


Kommentarer
Postat av: clara

jag ska flytta ditt no matter what ^^

2009-09-27 @ 14:06:25
URL: http://kura.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0