Lätt att kolla japanskt mode på Shibuya109



Det ultimata shopping stället i Tokyo för en tjej är 109.
Det är en av mina favorit affärer.

Jag tycker att 109 är lite som en shopping foodcourt
för det finns så många olika stilar i ett och samma varuhus.

Jag har skrivit en del om 109 förut men tänkte nu dra det
ordentligt för dom som vill sitta mer ordentligt och
kolla in japanskt mode för dom har faktiskt webshopppar!

Det är inte svårt att kolla in dom alls trots att man inte kan läsa
japanska och så är det med de flesta sidor.



Dessa sidor har länkarna skrivna på engelska 99% utav tiden
eftersom det anses både ballt och smidigt här borta.
Det är bara å klicka på deras webshoppar och kolla igenom!



Ett annat knep när man surfar japanska webbsidor som
ofta kan fungera är att föra musen över länken du undrar över
(eller knappen eller i vilken form den nu tar)
och titta nere i vänstra hörnet på din webbläsare.
Namnet på sidan som är målet för länken kan ofta vara allt man behöver veta.


Kommentarer
Postat av: Ma

svar: Whahaha as nice med stalking! xD Hello kitty brukar en kompis till mig kalla hello fitty, lite väl grovt kanske men jag förstår inte heller grejen med den patatiska lilla katten hahaxD



Vad jag gillar mer, hmmm jag gillar seriatidningar väldigt mycket! Speciellt gammla tidingar, som typ Acke, Blondie, Batman (läderlappen) och katten gustaf. Fantomen har jag köpt ett par tidingar nu med som jag ska läsa :D



Och jag gillar att festa ganska mycket hehe, och SHOPPING!! Det är en obotlig drog, det gör mig lycklig på ett inte fullt så bra sätt (fniss) ;)

2009-09-28 @ 16:10:01
URL: http://shorthair.blogg.se/
Postat av: Kawaaiicupcake/ Tädds 83

Coolt med sånna ju O_o



Och du har en as cool blogg !!! 8D



Diggar den ~

2009-09-28 @ 16:38:41
URL: http://kawaaiicupcake.blogg.se/
Postat av: Miichan

Oh!



Jag älskar Shagadelic, för de har jätte fina lösnaglar där^^

2009-09-28 @ 19:44:27
URL: http://miichan.blogg.se/
Postat av: chirude

åhh!! jag vill också bo i japan >.< Är det roligt att bo där ? (^^)

2009-10-05 @ 00:47:52
URL: http://ttapril.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0