Tokyo Graffitti!



Eftersom jag är sjuk så köpte jag med mig min absoluta favorit tidning Tokyo Graffitti med mig hem
Jag tycker den är super rolig, den handlar helt enkelt om alla som bor i Tokyo, både japaner och utlänningar.
Dom brukar ha uppslag där dom fotat människor i olika delar som Shibuya, Harajuku, Akihabra etc
Dom har också börjat med lägenhetsspecial när dom visar hur folk bor, vad dom betalar i hyra etc.. det är askul!

I det här numret hade dom en special om ansikten som man är född med och bl a hade dom familjeträd
som jag tyckte var riktigt roliga:



De hade även ett träd med en halv familj, pappan var alltså Western.
Dom brukar även ha annat kul som att 10 personer får beskriva en dag ur deras liv,
eller visa allt dom har i väskan, eller vad dom har för bakgrund på mobiltelefonen.
Tokyo Graffitti helt enkelt!



Jag gillar dom här!
15 år senare, "samma" kort!



Nu ger jag med mig och går och lägger mig igen.
Trots att jag sovit 5 timmar på eftermiddagen är jag helt slut.
Febern hänger i sig men jag är ändå på topp!
Tack för alla krya på hälsningar!


Kommentarer
Postat av: Ellen

De där korten dom gör om 15 år senare var ju coolt. >w<

2009-10-28 @ 16:51:32
URL: http://ellunbellun.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha den verkar ju rolig :)

2009-10-28 @ 17:41:09
Postat av: Elin

sv. haha okej :D

2009-10-28 @ 17:49:26
URL: http://ranran.blogg.se/
Postat av: becka

Svar:

Ja, jag antar att det är bra att vänja sig vid alla de "sjukdommar" som dom har där, jag tänkte inte så långt...



Ja, jag vill veta så mycket som möjligt om Japan, för jag hoppas ju att kommer att åka dit någon dag =) Troligen inte bo där, men vara där 1 vecka eller 2.



Jasså, det är väldigt likt? =) Innan trodde jag inte riktigt på att det fanns "Host clubs" eller vad man kallar dom, men sen såg jag på tv att de verkligen fanns :D Trodde från början att det bara var något som fanns i mangor och liknande.

2009-10-28 @ 18:28:58
URL: http://gepzy.livejournal.com/
Postat av: hanna

åh gud vilken rolig tidning! om sverige ändå också hade en sådan tidning!! jag får väl starta en egen helt enkelt! :D

2009-12-16 @ 20:18:39
URL: http://frson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0