Min bebis syster ska komma hälsa på!

Jag kan som vanligt inte sova.
Det är en typhoon på väg också så det regnar
rätt ordentligt ute, vi fick ta in basilikan och lite
tofflor och sånt från balkongen så det inte blåser iväg

Jag har så hysteriskt tråkigt nu när jag snart varit
hemma från skolan i 3 veckor, eller.. jag har inte varit
hemma utan vi har höstlov då dom gör om vårat schema
och rättar alla prov vi hade precis innan lovet
Jag klarar inte av den här rastlösheten då jag är i stort
behov av rutiner för att ens komma ihåg att äta.
Det där var inte en överdrift, jag har ett alarm som ringer
var 3:e timme för att påminna mig om att äta överhuvudtaget





Men nu är det bestämt att min syster ska komma hit
för sin pratik sista året i gymnasiet, alltså nästa år!
Det ska bli så roligt då hon blir den första som besöker mig.
Bästa är att vi (jag och Yuji) kommer att ha flyttat så
hon kan bo hos oss istället för långt borta på hotell


Lillepyster


Kommentarer
Postat av: Panda

Jag känner igen det där med rastlösheten. Jag blir likadan på helger. Att sitta timtal framför dator och TV är inga problem. Som tur så har jag snälla päron som säger till mig att äta XD



Kram från Panda

2009-10-07 @ 19:53:28
URL: http://lifethatslife.blogg.se/
Postat av: Nono

Älskar din blogg! Men kan du inte ta lite ego bilder? =D

2009-10-07 @ 20:34:56
Postat av: Cassie

Hejsan ^_^



hihi aah asså det var den bästa kvällen i hela mitt liv, men det kändes direkt att det var något speciellt med honom och jag ville ha kvar honom för alltid typ om du förstår vad jag menar :P man får en sån feeling emellanåt när man träffar den "rätta" ;).. Ja men dom har en viss charm de håller jag absolut med om :P



ja , jag tycker att det är jättebra att dom åker till Kina lite då och då , jadå han kan prata Kantonesiska och Chauchonesiska det är en dialekt ifrån hans by det är nästan som Kanto men mycket svårare. när lillen kommer så blir det kinesiska på heltid här hemma det är viktigt att han lär sig :).



ja men eller hur när man är 2 då måste man också tänka för 2 det blir ju inte så mycket tid över igentligen för man måste ta hand om varandra :). singlar dom behöver inte tänka på matlagning, tvätt, osv för dom har bara sig själv att tänka på de är nog därför dom har så mycket energi för dom har ingen annan att slösa den på :P men till skillnad ifrån dom så har vi två män som alltid kommer hem till en som man älskar så hellre de än att springa runt att vara singel :P



hihi aaah jag blev helt lurad av bilden :P du såg väldigt asiatisk ut hehe.. jag är själv svensk/spansk/dansk så det är en jävla milkshake här :D.. jag tycker inte att jag ser så typiskt svensk ut:P



hehe jaa visst har jag ;) utan att veta om det dessutom naajjjs ^_^. jadå asså det kommer att bli 100% återställt men jag måste ändå vara försiktig med det för jag kan och troligtvis kommer att drabbas av en "Atros" längre fram. en atros är ett annat ord för att ha svårigheter för att gå typ min moster har de och hon halv haltar lite hon har fått göra ett antal operationer och otur så fick jag samma sak :P men om jga tar de lugnt och inte stressar benet så kan jag slippa undan det, läkaren sa att jag har 50% chans att få de och 50% chans att inte få de så man får ju hoppas att inget dåligt händer ;). mitt började ju med att knaka och så sen en dag hoppade det ur sin plats och jag fick rätta till det och detta gjorde jag kanske 3 gånger innan jag la in my på sjukhuset och tro mig det gjorde så ont att jag skrek som om någon skulle mörda mig. men jag klarade av det iallafall utan smärtstillande medel.. men förstår inte hur jag vågade :|.



Nä precis det här med bloggar jag har ju varit inne och läst bland dom största bloggarna och dom intresserar inte mig alls direkt för det är inget som man direkt kan relatera till för jag festar inte på de sättet som man kanske gjorde när man va 15.. och jag dricker inte typ och hur kul är det igentligen att läsa om hur full någon var? och se en massa fylle bilder inte speciellt tilldragande tycker jag. jag gillar bloggar med normala inlägg sånt som är jordnära och inte allt för på gjort :). ja tycker att det är svårt att hitta bra bloggar som man kan fastna för och läsa..vissa skriver ju bara trams men ändå kommer det över 200-300 besökare har inte riktigt förståt hur det kan vara intressant att läsa strunt:P.



typhoon? jag har hört talas om det men vet inte riktigt vad det är? är det som en stor kraftig storm eller? aah gå inte ut ni kanske blåser bort avskyr otäcka väder :P. Vi kom nyss hem ifrån hans mamma och ville ha hennes godkännande till en borgliggvigsel och det gick hur bra som helst :) så vi är man och hustru från och med slutet på nästa månad hihi sen nästa år så kommer vi ha ett stort kinesiskt bröllop det längtar jag till ^_^



och just nu ska jag gå och vila lite kolla på film tror jag :) ni då?



Kramar

2009-10-07 @ 20:51:31
URL: http://lifeofsweetme.blogg.se/
Postat av: Ma

svar: Eller hur? Skit arg blir man!!



Skit det måste vara jätte kul för dig att din syrra kommer!:) Du måste känna dig vuxen som har egen lägenhet med sambo och allt, och som kan erbjuda din syrra en sovplats! Nice :D

2009-10-07 @ 23:50:05
URL: http://shorthair.blogg.se/
Postat av: Cassie

aw tack så mycket hihi jag ser ju fram emot att bli hans fru ^_^ enligt min åsikt så gifter man sig 1 gång och jag har aldrig varit så säker som jag är nu ^_^. vi måste göra en kinesisk ceremoni pga att ingen av oss är döpta och han får inte lov att döpa sig så det blir en borgliggvigsel nu nästa månad :) och runt augusti/september nästa år så gör vi det stora bröllopet . jag har ju också en bild av hur jag vill ha de på min bröllopsdag hur man vill se ut osv osv :P..jag tror nog att de flesta tjejerna har en liten planering kring bröllop.



ja men precis så va det exakt för oss också det var verkligen en sån " Meant to be together" känsla och det blev aldrig några tysta pinsamma stunder heller som det kan bli ibland när man träffar någon ny. det var som om det var bestämt att det skulle bli vi :D woohoo



jag har nog alltid känt att jag vill vara två och ha någon att ta hand om som klart tar hand om mig tillbaka men jag vill ha någon som jag kan bry mig om .. haha ja men mer eller mindre så är nog alla kvinnor inprogrammerade att få den dära Mamma/fru känslan.. och skulle de va så att man är det så har jag dom känslorna till MAX asså haha :D. jag tror inte att jag hade klarat av eller ens velat vara singel för de enda jag minns av det va att man var gemt rastlös visst hade man mycket tid till allt men det var ändå rätt så tråkigt.



hehe ja vet :P jag har ju väldigt mörkt hår sen har jag ju ass inget fel på mig nu haha men jag själv tycker inte att jag har den dära "Typiska" Svenska LILLA näsan haha om du förstår vad jag menar .. hihi jag tycker typiska svenska tjejer ser nästan likadana ut samma typ av drag?.. jag tycker inte jag ser svensk ut eller dansk eller spansk.. haha jag likar inte ens någon i min familj pga av mina blandningar för min 3 äldre syskon har en annan pappa så im alone :D. Men det är ju så svårt att avgöra vart en person kommer ifrån? för du kan se hur svensk ut som helst men kanske komma ifrån ett helt annat land.. osv.



mitt knä är hyfsat bra nu men kan ibland göra ont om jag anstränger mig för mycket. hihi jag tror nog att köra barnvagn är nog det bästa workout tipset efter födelsen hehe vill ner till min egna storlek igen :D så snabbt som möjligt.



Ja asså jag kan väl bli en aning fundersam och avis på dom som lyckats så att säga för man ifrågasätter sitt eget liv på något sätt. så jag väljer helst att inte läsa så mycket på de bloggarna och även om dom nu lyckats så bra så är de inget speciellt de flesta skriver utan de är mest trams :/.



Amen gud vad läskigt jag hade varit skiträdd hehe.. jag avskyr oväder och i Sverige har ju knappt något dåligt väder men vi har haft 2 orkaner vad jag minns. men jag hade dött av skräck om jag hade varit i ett land med starka orkaner osv osv:P gått och gömt mig under sängen eller något och hoppas på att inget trillar omkull på mig :P .



ja gå ut klar har ni sol och värme ååh orättvist här är det kallt och regnigt blåsigt och allmänt tråkigt.. hehe ja med jag älskar tjej grejer :P finns inget roligare :D aww absolut inte det är inte patetiskt kan jag lova dig :D hoppas att ni får en trevlig dag:) Kram



2009-10-08 @ 08:18:31
URL: http://lifeofsweetme.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det kommer bli bäst!, ngt säger mig att dét inte kommer bli en lugn minut. Stackars yuji : D

2009-10-08 @ 15:05:36
URL: http://jempnifer.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så roligt att din syster ska dit :)

Det är bra att du och din pojkvän elr nåt också där.

Annars så tror jag hon skulle bli lite förvirrad

om hon inte kan språket och allt sånt :o

Men bra och kunna engelska iaf

Alltid bäst att åka till japan när man har nån man känner där ^^

2009-10-09 @ 20:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0