Kärlek till 7eleven



Idag kröp jag ur sängen med Yuji i mobilen och ner till
7eleven för att köpa lite frukost/lunch till miiig

I Sverige för mig är 7eleven och andra liknande, Pressbyrån tex,
affärer som alltid finns överallt, vilket är bra, men då också
tar betalt efter det, en flaska cola kostar ju nästan 20 kr!

Men i Japan är det lite annorlunda, på japanska heter dom kombini
och är det bästa som någonsin uppfunnits
Man kan handla lunch, mjölk, betala räkningar, kopiera skolarbeten, ta ut
pengar (även med utländska kort), köpa filmer, fylla på itunes kort och
vanliga telefonkort, gå på toaletten, slänga petflaskor, köpa alkohol,
köpa frimärken och posta paket.. och mycket mer



Det bästa är att det kostar inte så mycket mer än om man
skulle gå och handla i en vanlig mataffär, det enda jag tycker
är betydligt dyrare är 2 liters cola som kostar 100 yen mer (ca 8kr).

För mig är DET en convenience store!

Kommentarer
Postat av: Clara

MM , ser gott ut ^^

2009-10-09 @ 12:55:11
URL: http://kura.blogg.se/
Postat av: Julia<33

vad tycker du om min blogg?

2009-10-09 @ 15:48:55
URL: http://thepartygirl.blogg.se/
Postat av: M i c k a

vilken mysig blogg du har då :D

2009-10-09 @ 16:42:24
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad gott det ser ut :)

Du har en bra blogg också ^^

Gillar att läsa japanska bloggar.

Speciellt dom som är från sverige och bor i japan.

Då förstår man mer vad dom skriver och så.

Det verkar finnas skitmycket att göra i japan.

Jag ska inte kanske flytta dit nån gång.

Men kanske besöka där :3

Och sen så ska jag kanske lära mig språket också.

2009-10-09 @ 20:13:05
Postat av: Meroigo

I går var jag i en 7eleven och tog ut en massa pengar, och i några andra kombinis senare under dagen och handlade annat! Fast jag känner mig jättevilsen här i Kyoto. XD Är en del grejer jag vill handla men vet inte vart man kan hitta. ):

2009-10-11 @ 03:38:26
URL: http://meroigo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0