Shopping shopping shoooopping

Jag hittar inte mitt minneskort till systemkameran.
Vet inte alls vart det tagit vägen och börjar bli lite orolig..
Får ta och leta imorgon när sängen är upprullad och Yuji ur vägen.


Svenska priset för Tommy Girl tshirter är 363 kr.
Slängde om siffrorna märkte jag nu : )


Det fick bli digitalkamera bild på några av sakerna jag lyckades plocka
på mig i min och Marias shoppinghysteri i helgen.
Det kändes riktigt bra och det är skönt atth a lite mer kläder, jag väntar
FORTFARANDE på alla mina kläder som är på mögelsanering.

Vet ni att jag just nu har ett enda par jeans?
Resten jag har är korta shorts och nu är sommaren slut, vi har visserligen
upp mot 20 grader på dagarna men med den vinden som blåser är kylig.
Ingen annan har korta shorts utan tights och boots, får like konstiga blickar på stan.

Jag fick också en filt från Baby Shoop för att jag handlade för över 5000 yen!
Tror nästan att jag blev gladast för den, haha.

Kommentarer
Postat av: Panda

Svar: Jag ve inte vad kanji heter på kinesiska. Jag har inte kommit så långt när det gäller kinesiskan. Ska fortsätta idag om jag har tur.



Det är ordföljden och när man ska använda shì och inte använda shì. Det är skitsvårt att själv komponera meningar. Exempelvis så har jag inte lärt mig hur jag presenterar mig. Och det kan jag inte ens på japanska.



Jag har faktiskt lärt mig att skriva 你 förhand men det tog skitlång tid innan jag kunde sätta strecken i rätt ordning. Det ska ju tvunget skrivas i rätt ordning också annars blir det konstigt. Jag lärde mig ett annat tecken också men som jag inte kommer ihåg just nu T__T.



Kram från Panda

2009-10-19 @ 09:30:16
URL: http://lifethatslife.blogg.se/
Postat av: Matilda

jag har funderat på en sak, när man kollar japanska priser på internett är det ofta tex 11,405 japanska yen, är det samma sak som 11405 eller är det 11 hela yen och sen typ inte hela elr hur man ska säga?

2009-10-19 @ 15:39:42
URL: http://ramavoite.blogg.se/
Postat av: Louise

Åh, jag ska till japan och shoppa innan jag dör! :D



puss

2009-10-19 @ 16:00:23
URL: http://lowice.blogg.se/
Postat av: becka

Tycker de e jätte bra att du säger vad saker kostar, å vad det motsvarar i svenska kr! :) för man har ju hört att det ska vara dyrt i japan (eller de gäller bara att bo?)

2009-10-19 @ 16:08:50
URL: http://gepzy.livejournal.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0