Miso soppa och the.. är det så livet blir? = Ja ; D


Vi har köpt en ny Miso soppa bas  som är lite.. krämigare kanske man kan
säga, den är utblandad med ris och inte lika salt som den med dashi i (buljong)
Men när jag lagade en veckas miso soppa idag och smakade av så slutade
det med att jag manuellt hade i dashi, i alla fall, haha, jag kommer inte ifrån det warai - skratt
Jag vill ha dashi buljong i min soppa, så är det bara



Sen jag flyttade till Japan så har saker bara blivit bättre för mig en
rätt stor post var mitt cola drickande som jag höll på med innan
I Japan blev jag automatiskt av med mitt beroende men jag klarar fortfarande
inte av att dricka vanligt vatten
Men istället dricker jag Soukenbicha från Coca Cola Company som är the helt enkelt
Det tog ett tag för mig att lära mig dricka kallt the såhär, det är inte ovanligt att man t om
blir dålig i magen av att dricka men på något sätt blev det bara så att när
jag är törstig så vill jag helst dricka Soukenbicha

(Det är också det absolut godaste att dricka till japansk mat, som miso soppa)






Kommentarer
Postat av: Sara

Jag känner igen det där med colan, men nu dom senaste dagarna har jag druckit mest vatten. Gissa om huvudvärken har kommit krypande? :(



Nepp, dörren ska inte vara där. Går man ut ur staden och in igen så är den borta, men kan dyka upp på ett helt annat ställe i staden om det vill sig.



Ja just, famicom kom först. Vi hade ett sådant liggandes under min barndom. Det funkade dock inte men såg så häftigt ut ändå eftersom det såg helt annorlunda ut från 8 bitars. Kanske har mamsen kvar det? Måste fråga henne nästa gång man talas vid per telefon. Jag bor 67 mil bort så man träffar henne inte så ofta.

Hur funkar det för dig och avståndet till din familj? Du har ju betydligt många fler mil emellan.



Animal crossing använder ds'ens inbyggda klocka och den följer även högtider så som halloween, jul osv.

"Nackdelen" för dig är om du väljer japansk version där så kan du inte spela online med folk från Europa och USA, bara så att du vet.



Gotta hate dryga chefer, dom finns överallt. Hade en som kallade mig dum i huvudet. :S Men i slutändan var det hans intellekt man kunde ifrågasätta.. Huvudkontoret förflyttade honom till en annan butik. ^^



Jag har , tyvärr, inte spelat Friends in mineral town. Har varit väldigt sugen dock, så jag får kolla efter det på tradden. :)



Jag minns när vi köpte snes. tror det var julen '92. Gud vad vi spelade!



Jättekul att du har samma intresse som mig! Det finns såååå mkt att prata om.



För några år sen försökte jag lära mig japanska på egen hand med sen när man fick barn 2007 så blev det lagt på hyllan. Men jag lyssnar mkt på jpop o så. BoA är stora favoriten. Henne har jag lyssnat på sen 2002, då jag hade planer på att åka till Japan och lära mig språket. Men sen så träffade jag min nuvarande sambo och på den vägen är det. :)

2009-11-18 @ 11:22:58
URL: http://felicia07.blogg.se/
Postat av: anna

Jo,det är sant!! Försöker fokusera på lite roligare saker, men ibland så kommer man av sig.. :/ Tyvärr så är det så!

2009-11-18 @ 11:50:01
URL: http://annibananix.blogg.se/
Postat av: Daniel

Skicka hit en flaska så får jag testa vetja!

2009-11-18 @ 13:52:03
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Emma

SV; Tack :) ett egnahems hus är ett hus man äger själv, alltså en villa i sverige :) men i finland säger man så :)

2009-11-18 @ 16:05:00
URL: http://rosaapantern.blogg.se/
Postat av: Suss

Har en frågestund på min blogg. =)

2009-11-18 @ 17:55:45
URL: http://sussiiluss.blogg.se/
Postat av: Förvirrade Morsan

tack så jättemycket för din fina kommentar! ja, jag tror inte heller man kommer ifrån det. mini livskris är nog det ord jag använder också för det ;) men man vet ju att det går över sen iallafall och det är tur det=)

2009-11-18 @ 19:09:50
URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/
Postat av: Emma

SV; okej :D Det är ganska svårt ibland att bo i Finland när man inte kan prata finska.. Jag är jättedålig på det, så t.ex. på dendär mässan igår så var en kompis tvungen att tala för mig.. Så det är rätt svårt, och man kommer inte så lång i finland om man inte pratar finska, så jag ska gå i finsk skola efter gymnasiet :))Och så ska jag och killen bo ett år i Stockholm :)

2009-11-19 @ 06:38:43
URL: http://rosaapantern.blogg.se/
Postat av: Panda

Det låter ju lite som iste, fast ändå inte. Är det lika sött som Lipton's iste?



Kram från Panda

2009-11-19 @ 09:37:35
URL: http://lifethatslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0