Julpyssel.


Idag har jag julstökat, jag har köpt allt möjligt pynt på 100 yen shoppen och bl a
sytt och limmat igop en korg som vi kan ha lussebullar, mandariner och pepparkakor i.
Jag körde på ordentligt och gjorde den riktigt socker söt!

Jag kokade också hälften av knäcken, andra hälften blir imorgon, så den är i frysen
och blir alldeles kall och mumsig och fin just nu!



Igår kväll hade vi också självklart adventsfika med en hemmagjord 
tillfällig ljusstake som Yuji smälte ihop med stearin, hihi.
Mamma skickar en riktig adventsljusstake till oss så jag väntar spänt
men tills dess fungerar den ljusstaken vi har alldeles utmärkt!


 


ps svenskar i Japan, vanlig hotto keeki sirap är
i stort sett den sirapen vi använder till knäck i Sverige.
Mapletype är ju bara maple "type".




Kommentarer
Postat av: Neko

Haha, du har det mer juligt på andra sidan jorden än vad jag har här hemma. Men ajg antar att man håller lite bättre på traditioner när man är så pass långt bort!

2009-11-30 @ 21:04:38
URL: http://nekoneesama.blogspot.com
Postat av: Tiiwh

Svar Jag funderar faktiskt på om jag svarade dej. D; Så jag funderar på att svara en gång till! xD

Nämen omg, har du haft blått hår elr vaddå? 8D

Vad kul isåfall ;3 Rosa hår börjar bli tråkigt. D;

2009-12-01 @ 11:49:48
URL: http://tichipuff.blogg.se/
Postat av: Debbie E.

Vad mysigt det ser ut. ^^

Antar att du har mycket för dig just nu?

2009-12-01 @ 19:19:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0