Japan hjärta Ladies Day

sugoi koto kikichau - jag hörde precis det bästa någonsin!

Idag har varit min latdag som varje onsdag är från och med nu.
Jag passade på och racea ner till frisören och få den obligatoriska
månadsklippningen av luggen överstökad
Då träffade jag min nya frisör, jag har klippt mig nu på samma salong
ett bra tag men har inte haft en frisör sen min flyttade utanför Tokyo

Det gick ungefär till såhär:

Frisör: Sådär då var luggen kvar.. sparar du håret, hur långt sparar du?
Jag: ...
Frisör: Du ser inte ut som en som skulle lämna topparna såhär om det
inte var för att odla håret.
Jag: .. ; ; nu gifter vi oss.

Jag tar inte bara vilken frisör som helst och här var det soulmate direkt.

Men det var inga fel på mina toppar, jag kan gå ett tag till.
Men till min stoora förtjusning har dom tjejdag en gång i veckan nu
då klippning plus färg/perm/head spa är 50% off
Så det blir en klippning och permanent nu nästa vecka, bingo




Jag får ibland frågor om vad jag lyssnar på för musik, en av mina japanska favoriter
(som också var med i posten innan den här) är MINMI, hon är lite samma stuk som Amuro
(som jag också är förtjust i) men MINMI tycker jag är snäppet bättre!
Videon till "Are You Ready" tycker jag är så fin så hela klippet åker upp!



Det är så skönt att vara tillbaka till sitt normala själv nu när
alla kläder är tillbaka, kände mig helt identitetsförvirrad där ett tag




Kommentarer
Postat av: Sara

Har inte hört talas om MINMI förut och i början av låten så tänkte jag att den inte var nåt för mig men jag lyssnade igenom den och faktiskt..., ja jag gillar den! :)

2009-11-25 @ 12:49:12
URL: http://felicia07.blogg.se/
Postat av: Marica

Ja så kan de vara. Trivs bra i sverige men trivs ännu bättre här så det blev ju så att vi stannade långt längre än vad vi planerat och inte har vi planer på att flytta hem ännu.



Är det en klocka i headern? Är klockan då efter 12 på natten just nu?

2009-11-25 @ 16:02:50
URL: http://ventesimo.blogg.se/
Postat av: Förvirrade Morsan

sv; haha,, det har jag knappt tänkt på ;D har blivit så av bara farten! Tack, vi är riktigt nöjda med namnvalet faktiskt ^_^*

2009-11-25 @ 16:02:55
URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag tyckte det var så intressant att läsa om Kanjins "betydelse" att jag läste till sidan 104 eller nåt innan jag lyckades slita mig ifrån den och sätta mig i soffan och köra lite ds.



Jag är verkligen eld o lågor inför att få sätta mig ikväll och läsa lite till när barnen är nattade. (Lättare om dom sover för då kan man koncentrera sig lite bättre.)



Nu när jag börjat hajja prylen så känns det som att man memorerar snabbare!



Jrock lyssnar jag på ibland. Jag har mina favvisar. Gackt ligger mig varmt om hjärtat. Likaså Malice Mizer, spec när Gackt var sångare.



Men mest är det Jpop som gäller då som sagt. BoA (både hennes japan & Korea Album) Hon har en skön musikstil.

Vissa låtar av Hikaru Utada gillar jag skarpt. Bl.a First Love, Wait & See, Automatic & Final Distance.



Otsuka Ai lyssnar jag på ibland. Jag fick upp ögonen för hennes musik när jag kikade på Hana Yori Dango (som jag för övrigt ÄLSKAR. Jag har sett båda säsongerna samt filmen)



Om vi ska börja prata JDrama så tycker jag även om 十四才の母。 (hoppas det blev rätt nu)



Japanska skräckisar är bra men när det gäller vanliga Dramafilmer så är Sydkorea bäst. :) Ha ji Won är min favvoskådespelerska. Hon har även huvudroller i en Sydkoreansk Dramaserie "Hwang Jin Yi" som handlar om den kända Kurtisanen med samma namn. Den är såååå bra. Jag kan verkligen rekommendera den. <3



Oj nu blev detta långt hihi.



Det finns verkligen mkt skit till DS oxå så det känns självklart att "kolla av" innan man köper. Har ingen lusta att kasta pengarna i sjön bara för att man råkat köpa nåt som är helt värdelöst.



Haha, Sims 1 spelade man som en tok. Det är nog faktiskt bäst av dem alla. <3 Jag var sån som byggde ihop nåt halvdant, möblerade, spelade och när jag tröttnade på att simmen var fattig så fuskade jag. haha.



Morrowind har jag aldrig hört talas om :)

2009-11-25 @ 16:03:17
URL: http://felicia07.blogg.se/
Postat av: Marica

De tycker jag är konstigt. Man ska väl vara där man trivs så so what? ifall man inte är uppvuxen där.

2009-11-25 @ 16:40:43
URL: http://ventesimo.blogg.se/
Postat av: Meroigo

Om du använder Facebook, adda mig om du vill! www.facebook.com/Meroigo eller MSN; [email protected] ...om du vill! :D En del gånger jag vill diskutera grejer som inte innebär publika diskussioner över kommentarer... och jag hittar inte kontaktinformation till dig. :\

2009-11-25 @ 17:16:33
URL: http://meroigo.wordpress.com
Postat av: Miriam

Av någon anledning gick jag till frisören mycket mer när jag var i Japan... Var dum nog att permanenta det två gånger och det blev jätteslitet efter det dock.. XD

Åh jag vill tillbaks!! Urayamashii. ;)

Lägger till din blogg bland mina favoriter nu. ^^ Tack för att du tittade inom min!:D

2009-11-25 @ 18:19:34
URL: http://yamada.blogg.se/
Postat av: Linda ♥

Sv; Ja, vi svenskar är väl bra på det mesta med att hålla oss undan och vara tystlåtna. Det låter väldigt spännande att bo i Japan, Tokyo. Du pratar engelska då antar jag? (eller har du kanske studerar Japanska innan?)



Bor du själv eller har du någon med dig? Och vad jobbar du med? (A)



Oj, blev mycket frågor där =) Men är väldigt nyfiken och det låter väldigt roligt.

2009-11-25 @ 19:58:12
URL: http://lindaemanuelsson.blogg.se/
Postat av: ~Cookie~

Hejhej u vad har du hittat på idag?<3

2009-11-25 @ 20:24:01
URL: http://popkakans.blogg.se/
Postat av: A

sv: hehe de känns faktiskt ganska skönt å sova i en bil som skakar å sånt haha vet inte vrf..du borde testa de nån gång :)

2009-11-25 @ 20:58:22
URL: http://boze.blogg.se/
Postat av: Neko

OMG! Älskar din blogg! Har suttit och läst igenom hela när jag egentligens kulle ha pluggat host Men nu lägger jag till dig bland favoriter, så du vet! :D

2009-11-26 @ 00:09:44
URL: http://nekoneesama.blogspot.com
Postat av: Maria

Du, får man haka på till frissan nästa vecka? :D 50% off är något jag INTE gärna tackar nej till ^.^*

2009-11-26 @ 10:00:03
URL: http://makitty87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0