Zorori-kun är bäst!

 

Idag har bara rusat förbi, jag vet inte alls vart veckorna tar vägen!
Jag lovade mig själv att jag skulle gå och lägga mig tidigare idag så att
imorgon skulle bli lättare att ta sig igenom men nu är klockan redan tio i 12.

Jag pratar med min kompis Sophie som är en gaammal kompis till mig som
nu har en liten dotter och är gift med en Japan.
Det är rätt skönt att prata med andra invandrare i samma "situation", sppeciellt
när det är en väldigt bra kompis till en själv!
Hon underhåller mig med historier om sin svärmor som hon hållerpå att få tuppjuck
på men sanningen är som den är, när man gifter sig i Japan gifter man sig inte med sin man,
han gifter sig med sitt företag och du själv gifter dig med hans mamma.
Det är tur att dessa män har oss head over heels, hehe.

Jag läser också Zorori-kun som är den bäästa boken i Japan.
Zorori är ballast!




Alla ni som har frågor, ni får jättegärna fråga men glöm inte att lämna en email
eller blogg som jag kan besvara frågorna på!
Lämnar ni inga kontaktuppgifter kan det bli lite svårt : )






Kommentarer
Postat av: DJ

Ja, det där med att bo, det är himla svårt. Vi flyttar ju tillbaka till NY om två år. Kan knapp vänta. Jag har nog hittat min plats på jorden och det är NY. Planerar ni att stanna i Japan? (antar jag kanske:)) Hur är det att vara nästan-gift med en Japan? Är det mkt kulturskillnader, eller är det överkomligt? För mig är Japan så himla exotiskt!



Min syster var där i september och jag var så avundsjuk :)



Det är som sagt himla sköj att träffa svenskar ibland. Och det är ju bra att det finns ett gäng även i Japan. Känns lite skumt, eller hur? Så långt borta. Jag tror att det finns ca 30 000 i NY...sjukt mycket! och sen alla som har förfäder från Sverige...

2009-11-09 @ 21:01:33
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: cassi

Hej! vilken bra blogg du har! :D

Jag ska själv flytta dit nästa år och jag undrar, hur lång är du? och har du svårt att hitta kläder alt. skor som passar dig?

Det är det som stressar mig med Japan, haha!



tack på förhand!

2009-11-10 @ 10:02:34
URL: http://cassiengstrom.blogg.se/
Postat av: Daniel

Zorori rockar!:)

2009-11-10 @ 11:41:27
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0