Nintendo DS

Mitt DS är den bästa leksaken jag har
Jag har även ett PSP men det använder jag inte lika mycket.
När jag varit i Sverige har jag märkt att eftersom de flesta som spelar uppenbarligen
är mindre barn så är DS spels utbuden helt patetiska
Dessutom kostar spelen alldeles för mycket i Sverige!

Det finns allt till DS, i och med touch screenen har spelutvecklarna
kunnat vara något otroligt kreativa, allt finns

Jag spelar rätt mycket spel och Debbie frågade mig i mina kommentarer om
jag har ett flashcard till mitt DS som jag lägger in spel på.
Jag har ett R4 (som fram tills några veckor sedan varit lagligt i Japan) men
använder det inte alls så mycket eftersom jag oftast köper mina spel.
I Japan finns något som heter Book-Off vilket fungerar som ett återvinningscenter
av böcker, manga, DVDer och spel

Och kan man tycka då, GAME osv i Sverige säljer och köper ju också tillbaka spel
men tro mig, det är inte ens i närheten av vad Book-Off gör.



Ett vanligt spel (ingen större titel som nya Pokemon eller Dragon Quest) kostar
runt 2 500 yen (200kr i dagens växelkurs) och det är inte så speciellt dyrt.
Om man se inte vill ha kvar spelet så säljer man bara tillbaka det till Book-Off.

Manga kostar runt 8 - 10 kr
Finns lite dyrare också beroende på skick, jag tycker dock att allt är lika fräscht.

Nu är 2 500 yen liiite mindre i japanska pengar än vad kurserna ligger i nu men
om man lever på månadspeng eller på studiebidraget så är det förstås dyrt att
köpa spel, speciellt om man spelar mycket så alla håller kanske inte med mig.
Det är ju lite och prioritera också!







Kommentarer
Postat av: Andrea

Jag köpte ett nytt Harvest Moon i Storbritannien för 180 kr ungefär ^^ Så där är det inte heller lika dyrt som Sverige :)

2009-11-06 @ 07:55:13
URL: http://speechlessandbreathless.blogg.se/
Postat av: chiaki

sv. okej tack så mycket för informationen 8)

och nu känns min kommentar vääldigt kort till skillnad från din o_O

2009-11-06 @ 17:43:10
URL: http://xchiaki.blogg.se/
Postat av: becka

jag hade shoppat manga som en galning! >.<

2009-11-06 @ 19:30:14
URL: http://gepzy.livejournal.com/
Postat av: Betty

gud vilken fin DS du har! själv har jag bara en vanlig svart XD hur har du fått den designen? är det typ någon limited edition från japan? :) skitcool blogg btw!

2009-11-07 @ 12:06:04
URL: http://bugabuga.blogg.se/
Postat av: Debbie E.

Yay! Tack för att du la in ett så detaljerat inlägg! ^-^

Det är ju onekligen billigare i Japan då än Sverige iaf.

Problemet i Sverige är att de mest tar in spel riktade till barn, för att de är övertygade om att de flesta som spelar DS är det. Blir ju lite problem då om man inte riktigt känner för att spela det senaste Bratz-spelet men ändå älskar DS som konsol. ^^;



Jag och min pojkvän planerar att flytta till Japan inom obestämd tid, hehe. Han studerade där 1 år för några år sedan.



Blev bara lite nyfiken hur det var med flashkort där. Var ju synd att det blivit olagligt, snyft.

2009-11-07 @ 22:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0