Mamma och morfar och lillepyster!

Nu ligger allt i byrån som vi köpte just för alla mina kläder.
Hälften ungefär fick inte plats och blev utkastat men det kändes
rätt lugnt, jag valde ordentligt och om man ska vara helt ärlig
mot sig själv, hur mycket använder man när det köps nytt rätt så ofta?





Har även pratat med mamma i helgen, som vanligt men
nu verkar det som att morfar bokat biljetterna till dom.
Morfar och mamma kommer nämligen hit till våran bröllops
registrering och hälsar på, plus att jag vill att mamma ska vara
ett utav våra vittnen (vill att våra mammor ska vara vittnen).
Det ska bli så kul att två så viktiga personer till mig ska komma
hit och hälsa på, jag kan knappt vänta!
I och med att morfar och mamma kan komma hit så har vi flyttat
fram vårat datum till i maj istället för mars så allt kan göras tillsammans.

Det blir morfar, mamma och sen lillesyster Jennifer (17) som
kommer att hälsa på mig, 2010 blir utan tvekan världens bästa år!





Kommentarer
Postat av: Sara

Vad roligt :) Men bröllopsregistrering? Vad innebär detta?



Förresten jag glömde skriva i den förra kommentaren att Animal crossing är perfekt även om man inte är förtjust i onlinespel. Just för att:

1. Man väljer sina vänner som får besöka en.

2. Spelets flerspelarläge innebär mer att man kan prata lite skit och fiska/fånga insekter/kommunicera med kompisens invånare.

3. Har man tur så har nån invånare där planer på att flytta och gör då det till din stad.

4. Om man är uppkopplad till Wifi så kan man få brev från nintendo innehållande presenter. (Jag har Zelda svärdet och Triforce)

5. Man kan byta prylar med sina onlinevänner. För kaaaanske är det nån invånare i din stad som vill ha juuust det där klädesplagget som din kompis har. :)



2009-11-23 @ 12:17:04
URL: http://felicia07.blogg.se/
Postat av: Marica

Sv. Där ser man. Hehe. Världen kan allt vara bra liten ibland. Jag gillar Sandefjord. Det finns allt jag behöver och lite till. Skulle ju kunna tänka mig lite större men inget jag mår dåligt av. :) Har bott i allt ifrån en by på 3000 invånare till stor städer. :) Hur kommer det sig att du bor i Tokyo?

2009-11-23 @ 12:25:27
URL: http://ventesimo.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej, tack för din komentar på min blogg :)

Jag ser att du bor i japan, lustigt för ja kom precis därifrån. Hur är det att bo där?

Synd att jag inte kom i kontakt med dig tidigare innan jag åkte. snygg blogg btw

2009-11-23 @ 12:46:39
Postat av: Cecilia

Jag ska försöka fixa det. Tror att dick och erika skulle komma över idag och dem tar säkert med sig sin kamera och kan ta en massa fina bilder! Jag har ju bara min digitalkamera och mobil. Annars får jag göra det bästa av situationen:)Såg att du får lite besök till Japan snart, va roligt! Jag vill också dit någongång men det är ju så himla mycket som händer just nu så det aksnke får vänta några år^^ Har sjukt mycket i skolan nu innan jullovet, helt galet! Samtidigt vill man hinna umgås med familjen, lillasyster och pojkvännen. Har du några tips?;)

Ha det bra! Kraam

2009-11-23 @ 12:50:50
URL: http://www.nogg.se/CeciliaC
Postat av: Isabelle

Sv: Det var så lite så :) hihi.

Ja, men jag håller med. Covers är härliga. Fast då ska dom vara riktigt bra! Men den här gruppen AHMIR har alla så fina röster och i princip alla deras covers är nästan bättre än orginalen tycker jag :P

2009-11-23 @ 13:14:49
URL: http://isanylen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Sv: Jag är riktigt nöjd med skärpet :)



Bor du i Tokyo? Coolt. Trivs du?



2009-11-23 @ 13:28:57
URL: http://charismatic.webblogg.se/
Postat av: Sara

aha tänkte inte på det när jag skapade kategorin. ^^ det finns inte så mkt mer att läsa i den. jag har precis skapat den :) men det är väl meningen att jag ska skriva lite varje vecka om grejer kring språket.



Aha så det är så det ligger till med kanjin! Om jag har förstått det rätt så har kanjin samma innebörd oavsett om det blir on-yomi eller kun-yomi, alltså, att t.ex 時 alltid har med "tid" att göra men det får olika betydelser beroende på kanjin bredvid osv? Eller är jag helt ute och cyklar?



Harvest Moon (hur skriver man det på japanska förresten?) är verkligen ett måste att spela. Det bästa är att det släpps nya HM med lite nya idéer men "basen" är densamma för det mesta. Om man jämför med t.ex Zelda så har ju det spelet genomgått STORA förändringar med tidens gång vilket i vissa fall gör det mer svårspelat. Gud vilken spelnörd man är haha. Jag skulle kunna fylla ett A4 (minst) om hur mkt jag älskar spel!



När jag fick min katt 2003 så döpte jag den till Hikaru (ironiskt nog eftersom hon är svart haha). Min sambo hade problem med att komma ihåg hennes namn så han började kalla henne "Hiku". När jag kollade häromdagen i ett japanskt lexikon till nds så såg jag att Hiku hade många betydelser varav en var: "Att köra över någon med ett fordon". Jisses vad jag garvade!



Att koppla upp DS via routern är bland det bästa vi har gjort! Sååå smidigt. Tidigare använde vi Nintendos Wifi usb connector och den söööög verkligen. Uppkopplingen strulade hela tiden och programvaran kom inte överens med datorn. suck Sen kör vi även Wii'n och Ps3an via routern om man behöver koppla upp sig. <3



Jag trodde oxå att Island of happiness och Sunshine Islands var samma sak men icke. Nåt intressant med "Happiness" var detta som jag läste om det: "Farming via Nintendo Wi-Fi Connection!". Det lät onekligen väldigt spännande!

Och vad det gäller GBC så ska det visst finnas 2-3 HM-spel till det? Och precis som du vill jag helst ha med box och så men kommer jag över endast spelkassetten till ett diskutabelt pris så är jag väl villig att ha det under tiden tills jag hittar ett komplett. :)



2009-11-23 @ 15:03:38
URL: http://felicia07.blogg.se/
Postat av: Linda ♥ll

Ja, visst är det gott med nybakade kanelbullar (= Underbart gott! Kanske ska man ta och baka det ngn dag snart =)

2009-11-23 @ 16:27:34
URL: http://lindaemanuelsson.blogg.se/
Postat av: Förvirrade Morsan

sv; ja, visst är det konstigt! jag kan verkligen vara hur trött som helst, men typ vid tio eller nåt så blir jag pigg som bara den :P

2009-11-23 @ 17:21:51
URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/
Postat av: Sara

Hmmm nintendo wii spel? Menar du Animal Crossing? Det jag pratade om var det till DS :) Jag har inte prövat det till Wii'n ännu, men jag har det allra första som släpptes till Gamecube (och till ds då förstås)



Jag älskar oxå Hikaru :) Vore det inte för att jag döpte katten till det så hade jag gott och väl döpt en av kidsen. :) Första gången jag hörde talas om "Hikaru" var i animen Angelic Layer. <3



Ja N64 är nostalgi, men tyvärr tycker jag inte att det släpptes allt för många bra spel till det. Visst, Zelda spelen var ok men sen kan jag inte komma på så många fler som var riktigt roliga.



Pictoimage verkar kul, det ska jag kolla efter. Ladda ner spel? det beror på hur du menar .. ;) Jag har ett AceCard 2i så jag kan plocka ner vilka spel jag vill från nätet och prova. :) Men en hel del vill jag ha som original. (HM bl.a) Jag är lite av en kräsen samlare.



Om vi ska prata PC spel så har jag spelat Sims ända sen det släpptes. Jag har alla expansionspaket utom "deluxe" för dom känns bara "kaka på kaka".



Tusen tack för Kanji tipsen :) Du vet inte nån bra internetsida med info om Kanji?



2009-11-23 @ 20:59:25
URL: http://felicia07.blogg.se/
Postat av: Sara

förresten, om du har facebook så får du gärna adda mig om du vill :)



http://www.facebook.com/hiku82

2009-11-23 @ 21:09:55
URL: http://felicia07.blogg.se/
Postat av: Jojo

Nämen så kul, ja förstår att dom vill ha dom där - vem skulle inte vilja det när man ska GIFTA sig!! Oh ni kommer få de super! Jag vill också till japan..vem vet vart mitt backpacking äventyr tar mig nästa år! :p

2009-11-24 @ 00:28:35
URL: http://jojoaug.blogg.se/
Postat av: mysecreti

heej ! jag är med en tävling om veckans blogg hos

http://hannibunni.blogg.se/

det skulle vara roligt om du röstade på mig :)

2009-11-24 @ 20:50:05
URL: http://mysecreti.blogg.se/
Postat av: C.J

Hej!



Jag ska till Japan under julen och behöver tips på shopping och andra turistattracktioner! :D

Hoppas på att du kan tipsa mig om något bra ;). Skulle gärna vilja veta mer om deras valuta, tex hur stor skillnaden är från Sverige o Japan. Typ, hur mycket en halv liter läsk kostar osv. och om det lönar sig att köpa en kamera där än i Sverige.



Tänkte även klippa mig där, hihi, har du nått förslag på en bra frisersalong där de förstår engelska bra? xD



Tackar på förhand :-)

2009-11-25 @ 11:18:37
Postat av: hanna

ska du gifta dig???:D eller har jag missuppfattat hela situationen^^

2009-12-16 @ 20:06:53
URL: http://frson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0