Carbonara!



Det blir en bild på middagen istället för en ny design. Jag önskar att jag hade mer tid för bloggen då jag vet att många som har intresse i att komma till Japan och leva här, i alla fall för en smula längre tid, läser min blogg men jag förstår knappt hur jag ska ha tid för sömn med skola och allt vad det innebär. Jag har suttit och pulat med photoshop halva kvällen vilket jag tycker är sådär lagom kul om jag ska vara helt ärlig. Tycker de nya softwaren - SOM MAYA - är mycket roligare men jag får aldrig svar på mina frågor så jag kan få Maya att fungera. Min fråga är så simpel, om jag gör en clean install för Windows Vista för att byta till Ultimate, kommer min backup partition med mitt köpa Vista Home att formatteras också då? Det är allt jag behöver veta. Just nu kan jag bara få halva skolarbeten klara pga att jag inte kan använda Maya på min dator. Vista Home gnider inte Maya där hon vill bli gniden. Jag vill inte heller ha ett japanskt operativsystem. Det går ju utan problem att använda men när det kommer till lite tyngre grejjer, som när jag vill ändra storlekar på partitioner eller ta bort en helt meningslös en på 10 GB som Toshiba ansågs nödvändig, så vore det skönt om jag visste vart jag skulle klicka. Visst jag kan läsa japanska, men Vista ligger fan i nivå med JLPT 1.

Igår åt vi världens bästa middag. Jag var sååå sugen på pasta carbonara så jag och Yuji firade vår sista lediga dag med Carbonara som han gjorde. Vi hade fortfarande kvar vispgrädde (gjord på växter och grejjer såklart) så den vart sådär krämig som den ska va. Det är så smidigt att ha en italiensk, kinesisk, fransk och japansk kock här hemma. Det är bara att önska mat!
Jag hann skriva ett brev till farmor idag, det var det ända nyttiga jag känner att jag hunnit göra. Imorgon ska jag gå och framkalla bilder åt henne. Jag skickar alltid brev med bilder, eller oftast, till farmor eftersom hon inte ens har en dator, hon får inte se någonting och kan får inte prata med henne. Så vi kör gammal hedelig brevväxling och jag har världens sötaste bredvpapper!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0