Tio yens tempel!



Idag tog vi en liten sightseeing tur eftersom självaste templet som finns tryckt på tio yen kronan inte alls ligger långt härifrån. Vi passade även på att betala 300 yen extra så vi fick gå in i själva templet och igen se en halvnaken Buddha i mega format. Vi tog oss också en tur i staden, byn, eller vad man nu ska kalla den lilla byn då dom är jättekända för tea.  Nu hade vi såklart den oturen att de endast hade den nyare sorten och inte alls det som vi hade velat ha hemma, så är det alltid så efter att vi gått ner vid floden ett tag och suttit i skuggan (sommarn är här och kör på till 100%!).

 Vi strosade sen runt i Kyoto och jag köpte lite leggings eftersom jag har hål som jag lagat med nagellack (vitt dessutom på svarta leggings!) så när man hittar tre för 1000 yen då är det likabra att ta tre par så man har. För woops går man mot en cigarett och så har man hål igen. Vi gick också till Tommy Girl där jag hittade ett par shorts som jag vill ha så det blir nog så att jag får dom! Hittade en tshirt också så det blir lite smått och gott shopping imorgon när det inte är så dyrt! Det är väl det man snålar och sparar för? : D! Efter allt shoppande så mötte vi upp några av Yujis kompisar från gymnasiet, ett tjejgäng, och gick och åt Fransk mat. Det var så gott att jag höll på att svimma. Vi var alla så mätta när vi var klara och jag och Yuji nästan kröp hem. Nu är vi hemma och fötterna värker men det är så skönt och mysigt med semester. Sen att jag älskar att vara hos mina svärföräldrar är knappast någon hemlighet. Det är så mysigt att vara i ett stort hus med massor med folk och katter! Yujis storebror, Hikari, pratar också 3 gånger mer än en vanlig människa, alltså en manlig version av mig, så munnen går i ett mellan oss eftersom killarna nästan delar rum (fast ändå inte). Nej det är sååååå mysigt att vara hos en familj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0