Spelplannering blir bloggläsning.



Det senaste dagarna har jag läst fler mellanstadiebloggar än vad någon ska behöva. Jag har som uppgift för min spelplannerings klass att skapa ett spel för japanska tjejer mellan 10 - 12 år och insåg rätt fort att jag inte vet något alls om tjejer i den åldern. När jag var 10 - 12 lekte vi med gossedjur och jag spelade Super Nintendo. Dagens mellanstadie tjejer tycker om söta saker i form av accessoarer, nyckelringar och dylikt. Dom är också galna i band fån Johnny's, speciellt Arashi. Det har blivit stor skillnad, den enda liknelsen jag kan se är mitt Backstreet Boys intresse jag hade. Så nu efter att jag läst om lver 40 tjejers liv känner jag att jag har mer på benen för att kunna förstå vad för slags spel dom skulle kunna vara intresserade av att spela.

Idag hade vi inga lektioner, endast en enkät som vi skulle fylla i. Jag tog uppgiften väldigt seriöst och fyllde i allt noggrant med precis hur jag kände. Sen var vi klara för dagen så jag lämnade skolan klockan 11.. kom dit tjugo över tio. Så jag åkte till Shibuya och mötte upp Lisse för lite billiga nuddlar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0