Min pre-födelsedag, del 2!



Sen bar det av till inget mindre än.. DISNEY SEA! Vi tog Rinkai Line från Ooimachi station och var där på ca en timme. Just nu har dom Spring Carnival så allt för vårigt och blommigt! Jag äälskar Disney Sea och nu var The Journey to the Center of the Earth öppen, sist jag och Yuji var där när jag fyllde 21 så var dne stängd för maintenance så han fick aldrig åka den. Den är verkligen häftigast på hela Disney Sea! Det tog knappt 45 min att stå i kö sen var det våran tur att åka, vi fick sitta längst fram vilket bara gjorde det bättre!



**Attraktions SPOILER varning för dom som planerar att åka!** Först åker man på en resa ner till jordens mitt, man ser insekter och djur som man inte ens kan gissa vad dom är besläktade med. Sen blir det våldsammare och man hör läskiga röster, från ingenstans skjuts varm eld mot en och ett jättemonster kommer fram! Då snabbar sig den lilla grävbilen på och man åker i ren panik i total mörker! Helt plötsligt ser man ner över hela Disney Sea och det känns som om man skjuts ut i bara luften och sedan faller rätt ner! Det var asballt!
 


Efter det sprang vi till Tower of Terror som bara hade en kö på 45 min! I vanliga fall brukar man få stå ca 3 timmar om man inte tagit fastpass! Tower of Terror var grymt som vanligt! Vi hann också med Indiana Jones, the Crystal Skull och en tur i giftshoppen så vi kunde köpa ett fotoalbum! Jag tar alltid mycket kort när jag är ute och gör speciella saker och till det köpter Yuji alltid mig ett fotoalbum just från den platsen. Jag hade en sån hysteri innan om vilka fotoalbum jag skulle köpa för alla behövde då vara samma och hur kan man försäkra sig om att albumen alltid finns att köpa? Det var då Yuji kom på sin ide och sen dess har vi gjort det, så nu har vi ett Disney Sea album för min födelsedag : )



När vi åkte hem var klockan över tio och vi var hungriga så det blev lite ramen innan vi drog oss hem och snubblade i säng!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0