Japanska Immigration dags igen.



Idag måste jag springa förbi immigration i Shinagawa innan skolan. Man måste rapportera allt man gör till dom men det är svårt när man går i skolan och jobbar för när ska man ha tid att åka till Shinagawa, ta bussen och sedan spendera två timmar på immigration?

Men immigration är också Japan och antalet personer matchar inte farten det är på köerna.
När jag skulle ansöka om mitt nya Visum för mina nya studier så skulle självklart alla andra också göra det
jag var inte den enda som började skolan. Kön (för linje A) gick ner på första våningen och runt som en orm över hela ytan. Det tog inte lång tid, inom en timme hade allt blivit stämplat och klart i mitt Pass. Som värst har jag fått vänta nästan två timmar. Så man ska egentligen inte klaga

Jag ska dit eftersom jag fått ett nytt jobb men har inte arbetstillstånd för mitt nya visum. Det kommer ta ca två veckor att få igenom det så jag kommer kunna jobba ca en månad innan jag åker till Sverige. Jag får lite dåligt samvete att allt tar sån tid men nya arbetsplatsen är medveten om att jag ska till Sverige över sommarlovet. Jag har inte pratat med dom än, har inte varit på intervju men det ser ljust ut eftersom jag blivit ombett att driva igenom mitt tillstånd, och skulle inte det här jobbet gå igenom, så har jag hursomhelst ett tillstånd.. det underlättar kan jag säga

Kommentarer
Postat av: Lisse

Åh va fan säger du inte att du fått jobb.. Morr :P Men ja ja GRATTIS iaf! ;)



P&K

2009-06-01 @ 10:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0