Inget att säga..



Nu har vi varit hemma i Tokyo i över den dag. Det är så skönt att vara hemma igen trots att vi inte gör något alls. Eller, Yuji har varit ute och fixat idag och handla grönsaker vi inte kunde handla igår för att fruktståndet var stängt och vi är för fina för supermarket grönsaker och frukt och han har också handlat för att vi båda på samma gång fick för oss att vi vill odla saker på balkongen. Yuji basilika och jag vill odla gurka så vi har egna gurkor! Jag förstår att det inte fungerar som harvest moon där gurkorna bara förökar sig precis som det ska och att vi knappast kommer kunna sluta köpa gurka men tyckte det kunde vara kul. Japan är så otroligt varmt på sommaren så det är knappast en kraftansträngning.

Annars händer absolut ingenting. Temperaturen ute fortsätter att stiga och snart är sommaren här igen. Vi går tillbaka till skola och jobb i övermorgon och det ska bli skönt att komma tillbaka in i gamla rutiner igen. det är skönt att vara ledig och kunna sova och sådär men jag klarar inte av att sysselsätta mig sjävl en hel dag. Med en hel dag menar jag inklusive småtimmarna innan klockan tolv på dagen då min pojkvän på något sätt fått för sig att man ska vara vaken annars så har man ju, and I quote, "Missat halva dagen". Märks att vi nu mera har en äldre herre här hemma.

Kommentarer
Postat av: Mia

Hej Mimmi!

Det här är Mia som jobbade på Scratch Nails när du och din pappa var där och fick manikyr. Men om jag inte minns helt fel så fick du väl även dekorationer?!

Du och Dick var med mig också när jag skulle köpa soffa.

Tänkte bara säga "hej" och att jag tycker det är häftigt att du tog steget och flyttade så långt hemifrån för att göra något du verkligen ville.

Dick är här och hjälper mig (eller rättare sagt - han gör ALLT!) att fixa vardagsrummet. Tänk, jag har känt Dick i 31 år nu! Nu känner jag mig gammal...

Ha det så bra och var rädd om dig och njut av livet!

Hälsningar

Mia Elisdotter

2009-05-05 @ 20:17:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0