En vanlig lördag i Tokyo.



Jag älskar min thermos som jag fick av Yuji. Jag hade velat ha en thermos jättelänge och hittat en som jag själv köpte och sen visade det sig att den läckte! Så till min födelsedag hittade han en riktig som är riktigt smidig och dessutom har fodral som man kan använda både till thermosen och andra pet flaskor. Nu skanske det låter konstigt att något kan bli så uppspelt över en thermos men ni som bor i ett land med riktig sommar (alltså rena motsatsen till svensk sommar) ni förstår precis min lycka. Tänk er en vardag i Grekland, gå till jobbet, handla mat, städa lägenheten, vanligt hushållsbestyr i 36 grader i skuggan och 80% luftfuktighet. PUH!

Idag var vi ute på lite diverse ärenden, det är det vi oftast måste offra en helgdag till eftersom vi inte kan gå på en vardag, Yuji kommer aldrig hem innan 8. Vi skaffade en till kruka för nu är det dags att omplantera mina gurkbebisar! Och även en ny papperskorg till köket, mer mögelmedel, olivolja och balsam



Jag plockade också ner två par pinnar, rosa till mig och blå till Yuji, till våra lunchlådor. Pinnar med fodral så vi inte behöver ta med våra hemma pinnar varje dag som inte har fodral, det blir så kladdigt och ohygieniskt tycker jag att bara ha dom liggandes i lunch bagen

Ja det är det vi lyckats göra idag.

Nu på kvällskvisten beställde Yuji tacos så jag lagade ihop det lite snabbt så nu är det filmtittande, kastrullpopcorn och köksbär som väntar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0