Bye bye insomnia



Inatt ska jag pröva något som kallas Binaural beats som helt enkelt är ljud som möjlig gör det för hjärnan att uppfatta längre frekvenser än vad öronen kan. Varför ska jag pröva det kan man fråga sig. Jo för att jag kan inte sova. Vet inte hur man gör. Oavsett hur trött jag är. När hjärnan hör under 13 Hz så stimuleras hjärnvågorna på så sätt att det är dags att sova. Jag har läst överallt och läst kommentarer från folk som faktiskt prövat och det verkar som att det här inte är bara snack. Så vi får se, om det verkligen fungerar (vilket är bevisat med vetenskap och det vet vi att jag tror blint på) eller om det är placebo, hursomhelst, om det fungerar på mig är det guld värt.

7–13 Hz Alpha waves Relaxation (while awake), pre-sleep and pre-wake drowsiness
4–7 Hz Theta waves Dreams, deep meditation, REM sleep
< 4 Hz Delta waves Deep dreamless sleep, loss of body awareness

Det finns också högre frekvenser som bl a kommit ut som skivan "World's First Digital Drug" vilket är precis vad det är. Helt ofarligt och har samma effekt som uppiggande droger. Det finns även för fokus, motivation, inlärning och energi. Om sömnen fungerar med det här så kommer jag köpa den speciellt intriktat på fokus för den hittar jag inte att tjuvdownloada någonstans! Jag tror på det här. Igår natt så laddade jag i ren desperation ner en liknande men som var inriktat på hypnos, alltså en man som pratar med dig. Det fungerade inte så dumt, det var som att vara i skolan, man somnade rätt snabbt. Men inte så mycket pga vad han sa utan mer för att han var så lugnande och pratade strunt. Dock var första biten av hypnosbandet intressant där man klart och tydligt kunde förstå varför de "good sleepers" är just good sleepers och varför vi suger. Jag tillhör de insomnianer som inte kan somna. N'rj ag väl sover så sover jag. Oftast alldeles för mycket.

Jag har nu mina nya tracks på ipoden, färdigt och klart. Artist - Sleep, Album - Now, Album artist - God.

Nu får det vara ett slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0