Seeeg morgon i gråa Tokyo..



Jag har nog aldrig sett så dum ut som jag gör nu.
Jag sitter här bakom min laptop space:ar out helt och hållet.
Och så hör jag helt plötsligt min lärare säga "Gör nu allt på den här listan"
till vilket jag sticker fram huvudet och ser ut som ett fån Nani = Vad

Det har liksom gått flera minuter men jag har uppfattat det som en, max, två.

Det som tog priset var när jag satt och stirrade in i min sourcecode och
jag helt plötsligt ser åt sidan och där står någon och tar kort på mig.
Bra att man är vaken och alert.
Jag lär ju inte dö först i strid.
Så nu under rasten gick jag och Jamie ner till FamilyMart
och inhandlade Cola Zero && Godis.



Det blidde så att jag spelar just nu Lux-Pain på engelska trots
att jag predikade friskt om att jag redan spelat det på japanska
så det är en lägre prioritet men det kunde inte hjälpas!

Som ni kanske redan förståt så spelar jag allt och gärna på en gång
men sen har jag ett par spel som jag spelar hela tiden, spel som inte
riktigt har något slut, slut





Kommentarer
Postat av: inez

sv: ellerhur!

Jag dom ar gjort det! jag såg början på det igår.

Precis likadant som allsång på skansen..enda skillnaden är väll att dom är på liseberg! (:

2009-06-23 @ 08:42:39
URL: http://jimd.blogg.se/
Postat av: Emmy

jasså tack :) fast jag tycker det bli för mycket med alla blommmer.. men jag tycker verkligen om din desingn

2009-06-23 @ 11:15:46
URL: http://emmyunal.blogg.se/
Postat av: EIMJ

Sv; heh det kan jag förstå ;) menmen, hemma nu och det har varit en sjuk resa :D

2009-06-23 @ 13:00:24
URL: http://eimj.blogg.se/
Postat av: sara

Tack för du svarade :)

Jag ska hälsa på en kompis som pluggar i Tokyo, var där förra året och har haft en galen längtan tillbaka sen dess, även fast jag bara var där 2 veckor. :)

Börjar få lite ångest redan nu om vad jag ska göra i framtiden(är 21 år), vet inte riktigt vad jag vill bli, bara att jag vill jobba med datorer eller spel.

Det känns som det är nu man måste passa på att dra iväg utomlands annars kommer det kanske inte bli av sen =)

Tyckte du det var svårt att komma igång med japanskan? Tycker det verkar svårt att komma ihåg kanjis och så.

2009-06-23 @ 16:08:34
URL: http://litenstorplanet.blogg.se/
Postat av: F E L I C I A

Nåww, tack tack ^^ Har du fått sommarlov nu? :) Älskar din blogg förresten :D<3

2009-06-23 @ 16:53:22
URL: http://fellann.blogg.se/
Postat av: Sara

Hehe ingen fara :D känner att mina kommentarer blir rätt långa med.

När jag kommer hem från Tokyo så ska jag bestämma mig för vad jag vill göra, utomlands ska jag iaf! :)

Försöker hitta någon data/IT utbildning i Australien eller USA, men lite svårt eftersom jag inte vet vad inom data jag vill plugga ^^

På tal om något helt annat, du råkar inte ha några tips på lager om hur man kan hålla sminket fräscht(stavning?) i värmen? Har hört att värmen ska vara näst intill olidlig i augusti :D

2009-06-23 @ 17:26:53
URL: http://litenstorplanet.blogg.se/
Postat av: Farmor & Pappa

Hej Mimmi!

vi är hos Pappa och Erica på födelsedags grill!!!

Kent och Mia är också här. Ericas pappa Claes och Harriet. Pappa har grillat kyckling och oxfilé, till det fick vi läsk och pommes.

Idag är det den första riktiga sommardagen med 25 grader varmt, som vanligt på Ericas födeslsedag, red anm.

Vi tänker på dig, lite, och längtar tills vi ses snart.

Puss och kram från Farmor och Pappa (lite).

2009-06-23 @ 20:24:55
Postat av: M

din blogg är underbar för en speltönt (och fellow asienfreak, dock med fokus på kina och kinesiska) som mig! läste igenom hela din blogg igår, det är fantastiskt roligt (och imponerande!) att få föja din vardag i Japan.



tack för alla ds-tips. min pojkvän blir tokig på mig och mitt spelande, men det är bara att acceptera att älskar jag spel vid 24-års ålder så kommer det nog fortsätta så.



håll ut i värmen och fukten. förra sommaren bodde jag i Shanghai och jag måste erkänna att jag saknar den naturliga ångbastun, trots att det äntligen är sommarväder även i Sverige. men allt var så mkt jobbigare men samtidigt roligare i fukten och värmen! njut!

2009-06-24 @ 11:06:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0