Nya spel - LUXPAIN äntligen översatt!



Lux-Pain finns nu översatt till Engelska.
Jag har bloggat om spelet förut men då fast det tyvärr bara på japanska.
Inte ett av de bästa spelen jag spelat men definitivt värt att spela!
Det är ett story spel med mellan mycket text och noggranhet.
Se till att hitta på kartan, haha.
Jag tyckte även det var lite halvläskigt, hjärtat slog lite hårt och så.

Det man gör är att man i stort sett ska sudda ut "Shinen" hos en person,
(Shinen är tankar från någon eller något som är dött)
alltså onda och dåliga tankar som oftast kommit från trauman eller
liknande så det är rätt tungt så trots att man vet att det bara är påhitt.
Väldig japansk känsla över spelet i och med storyn.

Jag sitter med den här nu men eftersom jag redan spelat
det japanska så har jag lite andra spel som kommer först.





Som det här av någon skum anledning.
Jag gick igenom gamespot.coms New releases och det här fanns med.
Låter som världens meningslösaste spel, man är en såndär
näbb Puffin och kör det hela lära flyga, leta mat och skaffa familj.
Jag bara MÅSTE spela det.
Så det har införskaffats.





Två andra spel som jag också fastnat för och ska lira nu
är Docomo Dake (NTT Docomos maskot! Docomo är en telefonoperatör)
Och Jake Hunter som är all about lösa brott och sånt mysigt pussel.

Som ni ser mest rätt oseriösa spel just nu.
Största anledningen är för att skolan tar upp så mycket tid så jag
kan inte sätta mig in i ett rpg just nu.
(Men också för att jag älskar alla spel, är verkligen allätare)



Något jag verkligen vill rekommendera är



Theresia.
Jag har en kärlek för skräckspel.
Men tycker dom är så otroligt läskiga!
Theresia är ett skräck spel med psycho historien man är
ute efter MEN ingen kommer framhoppandes från något hörn.
Inte heller förekommer något close combat, man behöver inte slåss.
Men det är mycket pussel och en ordentlig story bakom spelet så man
blir inte uttråkad.

Så det är bara sådär adrenalin läskigt!
Jag spelade det mycket när jag fortfarande läste Japanska.





För dom som kan spela japanska spel så är
det "Nanashi no Geemu" som gäller.
Rekommenderar det starkt!
Men så läskigt det var.
Otroligt najs touch är att man spelar med DSet på sniskan!
Det har verkligen japansk skräck över sig i själva storyn.
Jag och Yuji spelade det ihop och gillade det skarpt.

Det kommer en uppföljare, "Nanashi no Geemu, Me"
den 27:e augusti i år.

Kommentarer
Postat av: Hallonmamma - ensamstående mamma

Härligt! Det är roligt med folk som verkligen följer sina drömmar. Häftigt att du även trivs så bra i Japan. Många får ju hemlängtan och så. :)



Som yrke skulle jag vilja vara en skådis. Stå på scenen är det bästa jag vet. Teater har länge vart det enda jag skulle kunna jobba med. Men sedan jag fick kayleen så har det ändrats lite. Visserligen vill jag verkligen spela teater. Men enda sedan jag fick henne och måsta sluta min teaterskola så har intresset svalnat lite. Nu känner jag att jag måste satsa på att få ett ok yrke. Så att jag kan försörja henne och mej. Men men... vi får se vad framtiden erbjuder. :)



Vad är det för typ av spel du vill göra? Typ som The Sims eller ?

2009-06-13 @ 16:59:45
URL: http://hallonmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0