Glad Midsommar från IKEA JAPAN!


Eftersom jag var så deppig över att missa påsken och påskägg och
sill så bestämde vi oss för att jag inte skulle missa midsommar

Och IKEA finns alltid där för oss utlandssvenskar när vi behöver få
lite Sverige bara för en liten stund.


Så vi bar oss av till IKEA efter min tandläkar tid och gick direkt till restaurangen
där dom hade midsommar tallrik!
Jag norpa åt mig en påse dillchips också och en kanelbulle, såå mumsigt!

Åå det var så mysigt.
Sill och lax och potatis.


Vi gjorde självklart lite shopping också, lite glas och lite tvättställ.
Jag köpte också två flyttkartonger, en ungsform och en ny tvättkorg.
Så imorgon bär det av till mitt storage rum för att lämna sakerna,
plus att jag ska flytta över alla de saker som fortfarande ligger nerpackade i
IKEA påsar i mina nya kartonger.
Där bl a mina köksredskap.

GLAD MIDSOMMAR PÅ ER




Kommentarer
Postat av: maringa

Hi Mimmi! Om du hade bott i Taiwan hade du kunnat gå på en hejdundrande midsommarfest, men de ser väldigt mysigt ut med IKEA-midsommar också! :) Åh jag måste fråga, hur lång tid tror du att de tar att bli "okej" på japanska? Alltså jättesvårt att svara på hehe, men jag har pluggat kinesiska i ett år och jag kan ha basic-konversationer, kan runt 1000tecken och ska fortsätta hardcore-plugga till hösten. Men, nu verkar de ju va så att jag ska plugga i Tokyo inom en viss framtid och tänkte då parallellköra lite japanska i höst för att inte vara helt bakom flötet. När jag va i tokyo förra månaden kunde jag liksom inte ens handla mcfish på mcdonalds gråta men hotto kohii är varmt kaffe i alla fall :D wohoww.. ye, sorry att jag skriver långa romaner i din blogg, men man blir ju glad när man läser om jämnåriga utlandssvenskar som befinner sig i samma världsdel XD

2009-06-21 @ 08:43:54
URL: http://maringaelgato.devote.se
Postat av: Miriam

Hahah! Jag kan förstå att man saknar sådan saker som midsommar mat när man inte har den tillgänglig (jag grinade över att ej kunna äta gravad lax pga gravidieten) Men det måste vara häftigt att bo i Japan, hur är det? alltid velat resa dit.

2009-07-14 @ 23:39:25
URL: http://bambissyrra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0