Är jag smartare än en 5:e klassare.. ?



Snubblade över det här och måste bara prova, haha.
Får se vad min grundskoleutbildning i Sverige gav mig egentligen.

Jag kommer givetvis berätta hur det gick.
No Shame

Eller ja..

UPDATE:



Nej men alltså in my defense, så tror jag knappast att en 11 åring kan svara
på dom här idiotiskafrågorna.
Det måste vara något fel på spelet.


Jag tycker annars att spelet var bra upplagt.
Helt okej grafik och sådär, nu har jag inte sett showen alls på TV
men tror nog att det fungerar likadant.


Det jag tyckte var lite dumt var att man fick välja två frågor från varje
årskurs upp till 5:an.
Men tror att det beror på att jag spelade "Make a Grade" istället för
bara "Are You Smarter Than a 5th Grader?"

För svenskar att spela det här spelet tror jag det kan vara lite bleh just
att det naturligtvis är riktat mot Usa/Canada.
Man måste därför kunna sin USA historia och stava engelska ord.

Frågorna jag tacklades med var vilket djur som var varmblodigt och
var för känt monument man kan hitta i Grekland..
Var ÄR det för frågor!?
Buuu - Sur

Kommentarer
Postat av: Sebastian

SV: Yes yes, det är grönan :) Men tycker inte man tänker på det så mycket =/ Den ger en annan känsla när man kollar på vägen osv :)



Fortsätt gärna att följa min blogg och läs om förberedelserna inför min kommande cykelresa som jag kommer inleda nästa vecka :)



Kramisar :)

2009-06-14 @ 17:00:48
URL: http://karlssonsebastian.blogg.se/
Postat av: sofie

Sv; Men gud vad skönt! Jag vill också ha sol... Fast jag håller med om att det är bäst med något mittemellan. :)

2009-06-14 @ 17:15:35
URL: http://ssunset.blogg.se/
Postat av: Clinen

Sv: Tack!

Ja, jag gör massvis med scrappisar med fina minnen och fotografier. Ibladn kan det vara roligt att göra ett kort att ge bort, eller som nu, en tårtbit i födelsedagspresent =) /Clinen

2009-06-14 @ 17:27:38
URL: http://clinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0