Lämna våran PirateBay ifred.



Surfar in på aftonbladet.se för att kolla läget i Sverige lite
och möts av någon hjälte artikel om hur Piratebay ska köpas
upp och göras lagligt inom en månad.
Tanken är att nerladdare ska betala en summa för att sen fa
ladda ner obegränsat ifrån siten medan fildelarna ska kunna
tjäna pengar på att dela med sig av filer.

Vad är då meningen?
Ska dom börja ta betalt för Piratebay?
Jag förstår att en försäljning är rätt attraktivt för
piratebay gänget just nu då dom precis blivit stämda.

Och det kommer säkert bli jättebra, många kommer bli
glada över att kunna ladda ner som förut igen då
många hämmats iom IPRED bl a.
Men PirateBay blev den största fildelningssiten
utan en massa mutningar och utsugning av pengar
från nedladdarna.
Hade fildelarna velat tjäna pengar, ja då hade dom fildelat
på de siter som redan har betalningssystem.
Det är knappast en ny sensations ide han kommer dragandes med..
Han kan vara hur framgångsrik och duktig inom sitt
område som helst men aldrig kommer han att förstå den här delen
av internet världen.

Nej jag är besviken.
Kan dom inte bara lämna Piratebay ifred.



Kommentarer
Postat av: jenny

woohoo! antligen traffar man nagon som ocksa gillar koreansk musik ^^ wonder girls haller just nu pa att forsoka bli storre i USA. dom ska turnera tillsammans med jonas brothers i augusti! kan faktiskt lite japanska: konnichiwa, watashi wa jenny desu. Namae wa nan desu ka?

2009-07-03 @ 13:07:07
URL: http://jennyzz.blogg.se/
Postat av: syster

Jag bara älskar din nya design :OOO

........... helt ..

kär?.

Mimmi snart får du pilla på min igen! :D

2009-07-03 @ 14:26:05
URL: http://jempnifer.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag har faktiskt aldrig varit i Grekland förut men alla som varit där sägar att det är underbar toch efter att jag åkt dit kommer jag aldrig vilja åka någon annanstans :P Japan har jag faktiskt varit till en gång, men när vi var i Tokyo fick jag influensa så jag missade nästan hela den biten. Min storebror far faktiskt dit nu i September och ska plugga i Hiroshima ett år.

2009-07-03 @ 16:07:42
URL: http://penpen.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag håller verkligen med, lämna piratebay ifred...

~

2009-07-04 @ 20:44:26
URL: http://mauchan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0