TECH! <333



Idag har jag haft en kanon dag. Basta dagen nagonsin. Jag hade mote klockan 10 med skolan jag ska soka in till. Eftersom CSN inte kanner till skolan maste en utredning goras via hogskoleverket och eftersom hogskoleverket inte kan gora det sjalv sa bokade skolan ett mote med mig sa vi kan losa det hela. Slutade med att jag spenderade 5 timmar dar. Frasch skola med trevligt folk som jagade mig med the, godis och snacks. Jag fick igen traffa hogste lararen som jag pratad i telefon med tidigare i veckan och han berattade att han var ett stor fan av ABBA, haha. Efter att vi pratat och han visat vad skolan gar ut pa, vad dom erbjuder och jag fatt beratta vad jag kan inte inte kan sa visade han vilka produktioner skolans elever och hans foretag varit med om att skapa... bl a grafik till Final Fantasy 7 och bl a karaktars design till Final Fantasy Cronicles. Dom har alltsa jobbat sida vid sida med Square Enix.. jag tror aldrig jag tappat hakan forut.
Efter att vi smapratat bade allvar och trams om spel och sa vidare sa fick jag prata med hon som skoter det jag behover hjalp med. Det gick fort och efter det var det redan dags for lunch. Hogste lararen hade sett till att jag skulle fa prova Maya (!) sa dom bad mig komma tillbaka efter att jag atit. Nar jag kommit tillbaka efter 30 min pa KFC och ett snabbt telefon samtal till Yuji sa blev jag runtvisad. Jag fick se ljudrummet dar de spelar in allt ifran musik till ljudeffekter som nar ens karaktar gar pa grus. Jag fick ocksa se studion dar dom gor robotar, skissar, natverk osv osv osv.. sen fick jag traffa lararen som haller i Maya kalsserna, en ung kille som var super trevlig. han visade vad han gjort som egna projekt da han frilansar och berattade att allt va gjort sida vid sida av Maya. Sedan fick jag och en till kille en lektion dar vi fick anvada skolans AutoDesk Unlimited Maya. Jag var i exstas! Jag har ALDRIG anvant Maya forut. Jag har aldrig ens SETT det. Och har fick jag en en och en halv timmes lang lektion i grunderna helt gratis! Nar vi var klara med allt var klockan efter fyra! Jag gick ut och smasnackade lite med hogstelararen och nagra anstallda, han korde ett quiz me det anstallda och ett pepptalk med mig.

Hah, nu galler det bara att fixa intagningsprovet.. men det ska nog ga. Det ar bara svart att fa en sjalv att forsta att man kan nagot som man inte kunnat forut. Engelska ar en helt annan sak, engelska har alltid varit mitt sprak men japanska.. jag maste ta och forsta att jag faktiskt kan prata och forsta. Vi far se. Men nu galler det. Dom haller en preliminar plats oppen for mig medan vi fixar allt CSN tjafs.

Varldens basta dag!

Kommentarer
Postat av: Jojo

De låter som en perfa mimmiskola ju ;) De kommer nog gå skitbra och jag håller tummarna för dig!! :)

Good Luck!

2009-01-26 @ 04:02:44
URL: http://jojoaug.blogg.se/
Postat av: Micke/Mamma

Kanon hoppas att allt löser sig, det där fixar duuuuuu Puss

2009-01-26 @ 09:49:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0