Harvest Moon och deep talk.

Har sagt det forr och sager det igen - definitiv spel rekommendation; Harvest Moon DS (Cute for tjejer).

Det ar riktigt svart att satta fingret pa vad det ar som ar sa bra med spelet, jag och Yuji forstar det inte riktigt sjalva men Harvest Moon blir bara storre och storre ju mer man satter sig in i det. Pa det sattet att man kanner att hjarnan knappt klarar av att ta in all information.. det ar perfekt. Vad mer kan man begara av ett spel? Riktiga spel haller hjarnan uppe pa taspetsarna plus har stort utrymme for varierade levelups. Kan man inte ga upp i Level .. vad ar da poangen? Nu ska jag anda inte vara san, men om man tanker pa saken sa finns det inte ett spel dar man inte utvecklas som karaktar genom spelet, sen skiljer de sig fran varandra genom att just att ga upp i level har olika ansikten. I vissa spel ar det inte alls sa uppenbart som i t ex FF eller Pokemon dar lvl star tryckt ratt i nyllet pa dig. Nagot som jag tycker ar valdigt djupt med spel ocksa som kanske inte sa manga tanker pa (eller sa gor folk det men sager inget) ar att for att ga upp i lvl sa maste man samla Experience Points (XP) for att samla dessa maste ens karaktar bli utsatt for vissa saker eller gora nagot ett viss antal ganger.. for att helt enkelt fa erfarenhet. Och precis sa ser jag livet..  saker hander, jag samlar XP och sen gar jag upp i lvl. Just nu ar jag lvl 21. Det ar ju nagot hysteriskt va djup jag ar.

Harvest Moon for Nintendo DS. Harvest Moon Cute for tjejer. Riktigt bra oavsett alder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0