Papper - klart!

Fick precis allt beviljat fran CSN. Ar sa glad nu, kanner mig sa lattad att jag nastan vill skriva ett tack mail till dom och beratta hur underbart tacksam jag ar. Men jag vet inte.. med tanke pa de mailen jag skickat till dom under den har manaden skulle dom sakert dra in lanet och krava tillbaks mig till Sverige pga grov personlighetsklyvning. Men att ha levt utan pengar alls en hel manad har haft bade sina for och nackdelar!

Men nu ar min ansokan till Universitetet 90% komplett! De sista resterande tva 5 % ar dels ett intyg fran CSN dar dom intygar att dom betalar for min utbildning (ett papper jag kommer rama in nar jag far det sa som jag kampat) och 20 000 yen (1 800kr) som det kostar for att fa gora intagningsprovet som ar ett sprak test plus interjuv. Jag vet att det ar ett ratt langt kasst och att jag nog inte komma att komma in, det ar ju inte en internationell skola den ar helt pa japanska och det ar manga som soker, men jag vill anda satsa allt och forsoka. Trots att det ar jag mot Japans datanordar. Man vet aldrig! Det skulle vara en drom att fa ga dar. Och om jag skulle komma in bland alla sokande.. da ska ni fa se bilder, for wow!

Jag och Yuji satt igar och skrev klart de tva fragorna man ska svara pa i ansokan, varfor man vill ga just den skolan och vad man har for planer att gora efter. Vi gick ocksa igenom den nogrant och forsokte att andast lamna hal som dom kommer ta upp i intervjun som jag ar beredd pa. Pa det sattet kan jag svara utomordentliga svar!
Jag fick ocksa min rekommendation fran skolan jag gar pa nu skriven av Gotou-sensei som hjalpt mig med allting och som ocksa ar min larare tva ganger i veckan, bade i grammatik och kanji. Jag fick ett superfint omdome, sa fint att Yuji undrade om jag hade fatt nagon annans nar han laste igenom det (dum!).
Sa snart jag far intyget fran CSN sa aker jag till skolan och lamnar in anmalan. Man blir kallad till intagning som halls tva ganger i manaden och far svar inom en vecka.

Bara att halla tummarna.


Kommentarer
Postat av: Jojo

Håller tummarna jättehårt! :P

2009-01-29 @ 18:17:10
URL: http://jojoaug.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0