Kottfars.



Mamma berattade for mig att nar hon flyttade hemifran sa hade hon innan lovat sig sjalv att nar hon val gjorde det sa skulle hon aldrig mer ata potatis. For hon var trott pa att alltid ata det hos mormor. Men sen sa hon att nar hon val bodde sjalv sa blev det tillslut potatis i allafall. Nu ar det dags for min historia. Sen jag var liten har jag absolut hatat kottfarsas och spaghetti. For jag tyckte inte om lok. Anda insiserade mamma med att laga det och kunde inte skippa loken i kottfarsen. Det gjorde ju saklart att jag inte heller tyckte om kottbullar, lasagne eller chili con carne. Inte heller pyttipanna. Nu nar jag ar.. vuxen.. sa ater jag fortfarande inte lok men jag far inte kvaljningar langre. Och forra veckan sa vart min historia fullandad da jag lagade just kottfarsas och spaghetti till mig och Yuji till middag, med lok.

Vad tanker ni/tankte ni aldrig nagonsin laga nar ni flyttar/flyttat hemifran? : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0