Okonomiyaki.



Det finns massor med listor over saker som man "bor" gora nar man aker till Japan. Jag har min egen lista dock och bryr mig inte ett dugg om alla andra listor. Inget framsande i Osaka, Kyoto. Inga onsen, inga dagsbesok till Nikko. En av sakerna pa listan ar att ata Okonomiyaki. Detta ska tydligen helst atas i Kansai (Osaka, Kyoto, Nara) men jag tycker inte det. Jag tycker Okonimiyaki ska atas i Kantou (Tokyo) eftersom dar far man steka den sjalv! Det ar ju super mysigt! Mumsigaste Okonomiyaki ar den med mochi (riskaka) eller pizza okonomiyaki! Den med rakor och mums pa ar inte heller dum. Okonomiyaki ar riven kal som steks ihop till en pannkaka kan man saga, alltsa med smet, och sen har toppings. Ovan pa den sammanstekta kalpannkakan har man en speciell sas som jag tycker paminner om glogg pa nagot vis och sedan tunna skivor av riven fisk. Rivenrivenriven fisk. Den ar valdigt tunt riven sa bladen dansar med angorna fran maten, det ser lite roligt ut. Sa kommer ni till Japan. At okonomiyaki. (Fisk toppingen kan man naturligtvis strunta i)

Kommentarer
Postat av: Lisse

ojojoj så sugen jag blir.. ME LOVE!!! :D



Och du ska se allt löser sig så småningom med skola etc. Fast vet hur svårt det är att tänka så men ja försök hålla humöret uppe. Mitt i allt så faller allt på plats :) Japan och du är ju "ett" så på ett eller annat sätt så fixar det sig så att du kan stanna här.. :D.. Vi hörs närmare om nyktra klubben planer! Kram

2009-01-20 @ 02:57:36
URL: http://lise-lott.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0