D40

Jag alskar min bok som jag fick, idag damp ocksa nummer va ner i brevladan. Jag rekommenderar verkligen bokserien jag laser, kommer posta om den senare, namn och sant. Hur som helst sa lyckades Yuji med det han ville, att fa mig att suckta efter en system kamera igen. Jag hade lagt det pa hallan efter Sverige eftersom min ekonomi varit obefintlig men nu har kamerorna droppat i pris sa att jag faktiskt har rad med dom, mest for att D40 och D60 (aven D90) har blivit sanna gamla modeller. Just nu far man en splitter ny D40 med 18-55 lens for 4 000 kr. Dessutom galler 10% cashback i form av store credit sa man far lite over 400 kr att handla for i affaren nar man koper kameran (som tripod och kamera vaska eller minneskort). Jag kanner mig super exalterad igen och tanker faktiskt lata mig kopa en, jag kan ju inte ga till Senmon Gakkou och studera spel design om jag inte har en ordentlig kamera (det forsta killen sager i instruktions video ar "och har har vi en bild vi ska anvanda oss av, tagen med en vanlig system kamera.." 'vanlig' som om vem som helst har en liggandes). Sen haller jag faktiskt hjartskarande med Yuji nar han sager att det ar dags att jag tar tag i min hobby. Jag har ju tagit bilder sen jag kopte min Sony Ericsson w800i.. men aldrig haft en riktig kamera. Och har hemma staplas fotoalbumen pa hog efter alla tripper vi gor ihop, alla fulla med blurriga bilder tagna med en digital kamera jag inte ens kan aktivera blixten pa : (

Det kommer bli en D40 : ) Fort innan jag angrar mig.

 

Kommentarer
Postat av: Lisse

Ja go for it!! fan så kul! :D.. just när jag sa att vi måste ta mer bilder oxå :P haha

2009-02-04 @ 00:10:04
Postat av: Micke

En sådan som Jennifer har, glöm inte att att köpa ett filter att sätta längst fram på objektivet för att skydda det, man har inte objektiv skyddet på. Då hinner man inte ta bilden innan du har tagit av den. Motljusskydd är en superbra sak att införskaffa också. Det ingår inte i paketen som man brukar köpa. Viktigaste är att kameran känns bra i handen. Kolla in Canons utbud tex. 450D. Denna bok är ett måste om du inte har fotat digitalt förut. Jag har bägge böckerna, men den första räcker till att börja med. result" rel="nofollow">http://www.bokus.com/b/9789163609152.html?pt=searchresult

Här har du en bra sida att kolla http://www.fotosidan.se/ och vill du lära dig photoshop (har för mig att du redan kan det) så gå in på moderskeppet.se och ladda ner deras "ny börjar kurs" den är asbra. Och när du kan det så surfa in på "GUDEN" Scott Kelbys http://www.photoshopusertv.com/

Lycka till

2009-02-05 @ 09:47:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0