Kvinnan som lekte med elden

Jag ar helt fast i Stieg Larssons bocker ocksa. Jag ar redan last Man som hatar kvinnor och jag vantar otaligt pa att fa se filmen. Jag maste saga att jag blev besviken nar jag laste att de casta Mikael Nyqvist som Mikael Blomkvist. Missfortsa mig ratt jag tycker Mikael Nyqvist ar en valdigt bra skadespelare men med roller han gjort tidigare sa tycker inte jag att han ar en Mikael Blomqvist. Han har en liten konstig blick ocksa som jag inte forestallde mig att Mikael Blomkvist har, en sandr ofokuserad blick. MEN! Jag tanker inte saga honom, casting manniskorna brukar veta vad dom sysslar med.

Hursomhelst hade jag hallit mig borta fran nummer tva i serien ett bra tag eftersom hans bocker ATER UPP min tid. Jag forsoker att hall mig borta fran boken for jag maste plugga med pa endast tva dagar har jag last mer an halva boken. De genom att gomma pocketen bakom min textbok for japanskan och last genom hela mandags lektionen. Saken ar att jag fullkomligt ALSKAR Lisbeth. Jag alskar henne. Och storyn ar perfekt. Jag spyr dessutom inte over Steigs satt att skriva som jagg or med de flesta forfattare. Tvaan i serien ar speciellt bra for att det ger lucka till mycket fakta om karatarerna, forsta var ju tvungen att vara med koncentrerad sa man kunde folja storyn men nu far man veta mer om bade Mikael, Erika och Lisbeth. Riktigt kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0