Tjejkvall! + Tokyo utsikt.

Igar var jag hos Lisse pa riktig svensk tjejkvall med tacos, popcorn, glass och cider! Vi hade det super mysigt medan vi skrattade och talade illa om American Idol dararna. Ibland ar dom sa pinsamma att man vill borja grata. Jag kom till Lisse efter att Lovisa (lilltejejen) somnade och da var jag alldles skakis fran en liten incident pa tunnelbanan. En sak som jag INTE tycker om med Japan ar hur alla alltid ska halla sig till sitt, ingen vill stalla till det. En man pa tunnelbanan pa vag till Lisse, som tack vare hoom jag hann med taget, var sa hog pa nagot att han vinglade ut och in genom vagnen, lutade sig mot utsidan av taget, gick in igen och forsokte promt att sta upp. de flesta flyttade pa sig nar han borjade halvtrilla over dom (vid en inbromsning ramlade han helt over en tjej som satt) och de langre bort satt och skrattade. Hur kan man skratta at en manniska som ar sa illa darhan? Oavsett hur han blev sa. Vid Lisses station hoppade jag av och smasprang fram till chaufforen och berattade om mannen, han stannade taget vid stationen och gick sjalv for att prata med honom tills tva vakter forde bort honom, han var ju pa vag at fel hall. Det var hjartskarande. Forstar inte hur man bara kan sitta nar han skulle kunna ramla ner pa sparet eller sla sig sa illa i huvudet att han dor.

Tur att man har Lisse som drar upp en ur sanna tankar. Jag lamnade ocksa av min nagot forsenade fodelsedagspresent (suck CSN) till henne, Make out in Japanese ar verkligen en bok jag rekommenderar, haha. I alla fall pa tjejkvallar. Vi frossade och skvallrade, det kanns som vi kant varandra i evigheter, inte ens en manad later helt fel! Synd bara att Ginza taget slutar ga sa sent, redan tjugo over tolv! Vi glomde sjalvklart bort tiden sa jag sprang mycket snyggt och ballerinit ner till tagstationen med kamera och vaska och station (och iPoden saklart i ena handen for ack om den skulle ligga i fickan). Trots att jag hade kameran med mig sa glomde vi helt bort att ta kort, men det kommer!

Tack for en toppen kvall Lisse! Sa skont att bara vara tjej och skvallra och snacka.



Vi blev sa inne i tjejsnack och tv-serier och GLASS att jag helt glomde ta bilder pa oss, haha.
Men tog mina allra forsta bilder fran hennes balkong (24:e vaningen!!), vanta bara, jag ska bemastra konsten och ta den ultimata bilden. Men det var anda valdigt skarpa bilder med den perfekta Tokyo kanslan, storstad med lite storstads gratt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0