Professor Layton and the Curious Village



Jag och Yuji har borjat ytterligare ett spel ihop som ar sjukt irriterande och med det ar det sjukt roligt! Ni har nog alla hort talas om Professor Layton and the Curious Village och jag rekommenderar det verkligen. Spelet gar mestadels ut pa att losa pussel och det som ar ratt roligt ar att ungefar halften kommer ifran nar man var liten. Men det betyder inte att dom inte far dig att sla knut pa dig sjalv men man blir lite nostalgisk! Spelet har sjalvklart ocksa en story som jag kanske tycker hor lite mer till barnstory gruppen trots att den handlar om karlek och mord men det trakar inte ihjal en som sa manga andra spel!


Sjalv spelar jag ocksa Lux-Pain som jag kanske namt innan. Det ar ett helt okej spel, spannande tycker jag. Storyn ar i kort och gott lite halv skum och mystisk, man tillhor enslags grupp som suddar ut "noise" som i stort sett ar elaka och daliga tankar och annat hos personer och platser. Ja, ni hor att det ar lite svart att forklara men det er ett kul spel. Vet dock inte om det slapts pa andra sprak an japanska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0