Idag.

Idag gjorde jag det oforlatliga. Forlat! Medan jag duschade och skurade duschen noggrant (hysterisk som man ar) sa hallde jag ut det sista av duschtvalen ratt i avloppet. Det ar inte bra for miljon nagonstans, jag vet! Men jag klarade inte av annu en dusch med den dar lagbudget skraptvalen som i sig sjalv luktade som om man inte duschat dar nere pa ett tag. Sen jag flyttade in hos Yuji har det blivit en del forandringar, bade sma och mer stora hysteriska. Som att t ex all refill tval i badrummet nu ar Dove (for att deras fjardedels fuktighets kram inte bara ar PR utan ett faktum) och inte langre den unkna billiga som far en att tanka pa tva dagar gammal sushi. Det pagar ocksa ett krig i badrummet mot de sma vattenmogel flackarna som satt sig i fogen mellan badkaret och vaggen (1 - 0 till Mimmi). Det dammsugs ocksa varje dag for oavsett hur noga jag dammsuger sa blir det harigt och dammit igen! Och det basta av allt ar att det tvattas med skoljmedeln.
Yuji sa har om dagen smaskrattandes att jag tvattar som en hysterisk mamma. Det ar inte sant. Jag tvattar som vem som helst i ett hushall med mer an en person. Det ar latt att tanka att en person mer eller mindre vad blir det, tva par trosor och ett par strumpor extra i veckan - ack sa fel man kan ha. Om det anda vore sa sa tror jag att manga hushall skulle vara mycket med harmoniska och kanske aningen barnrikare an vad dom ar idag?
Varje dag efter duschning har vi ocksa nagot som kallas for "lotion time"! Det ar Yujis favorit fast an han inte visar det nar han suckar och stonar nar jag sager till att det ar dags. Efter att man duschat maste man smorja in sig, speciellt nar man har san hy som jag och Yuji har. Vi ar inte autopiska men nar det ar kallt ute och man dessutom duschar (med billig fisk tval) sa blir man uttorkad och far sma torrflackar. Dom har vi DODAT. FORINTAT. MIMMI VANN!

Men som sagt, idag fick jag en lang skon dusch.. vilket alla som kanner mig forstar att det maste finnas en hake, jag tycker inte om langa, skona duschar. Dom ar alldels for langa och varma och man blir blot. Men jag tog mig an hela duschutrymmet eftersom jag hade tid. Yuji var inte hemma och jag hade inget att gora. Sa nu blanker det sa fint, sa fint. Efterat vek jag tvatt, vek min klades hog som nu mera ar fin sorterad i en stor plastlada och strok Yujis nytvattade skjortor och t-shirtar. Samtidigt pratade jag med min Lisse (jag tycker om agande form) och vi bestamde och gjorde planer for imorgon kvall! Imorgon kvall jobbar hon namligen sa hon ska vara hemma med Lovisa och sa fort Lovisa somnat ska vi frossa med tacos och annat onyttigt, precis sa som riktiga SVENSKAR gor en lordag kvall. Det ar dessutom premiar for American Idol sa inte bara ska vi ata en massa kalorier vi ska ocksa klanka ner pa andra och pa sa satt feel better about ourselves. Basta ar att jag kommer med 99% sakerhet ha min nya kamera sa vi kan ta RIKTIGA bilder, trots halvmorker for solen gatt ner utan att det blir en massa noise i bilderna och gratt dunkel! Japp imorgon ska jag aka och kopa den, Yenen har gatt ner nagon tiooring sa kameran har sjunkit 400kr i pris, vilket kommer flitigt investeras i en tripod! Det kommer att bli taaaajt tills nasta delbetalning fran CSN men ibland maste man unna sig sjalv nagot.

Vid lunch idag traffade jag Lisse och vi frossade i oss nudlar och ol pa mitt favorit stalle som jag bloggat om forut. Pa vagen darifran for att kolla pa smink sa revs hela min shopping bag upp och alla mina prylar flog ut over hela gatan. Sa jag fick kopa en ny vaska.. tank att det ska behova handa for att jag ska fa en push och kopa mig en ordentlig skolvaska.. har inte haft nagon sen min japanska high school vaska akte ut nar jag flyttade. Efter det akte jag till skolan, lite sadar salongberusad eftersom vi drukit ol till lunch (japanese style) sa jag var nagot otroligt genki i klassrummet. Saklart har jag san charm och sant TUR (mer tur) att min larare finner mig sa otroligt charmig att hon inte ifragasatter min nya grejj att standigt repetera det sista ordet hon sager och sedan vifta runt stenciler omkring mig nar jag vill att hon ska ratta.

Nej nu har jag skrivit varldens langasta inlagg om absolut ingenting alls. Det har inte ens en bild. Fy fan va B.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0