Hemma mys!

det ar helg och pahelgerna har vi vara sma rutiner har hemma. En av dom ar att vi gor Yoghurt for veckan. Vi ar lite sadar sma extrema och gor egen yoghurt fran mjolk, den blir nyttigare och godare och sen blir det billigare ocksa om man ska vara san. Det ar ritkigt gott.



Yujipassade ocksa pa att gora keso. Keso ar super latt man kokar bara mjolk och har i citronsaft som kor igang nagon kemisk reaktion som i slutet blir keso. Vi anvander disktrasa for att filtrera bort vatskan. Man kan justera smaken med att ha i salt bla for att fa den saltigare, annars smakar det mest ost utan tillsatser, vilket vi foredrar : )

Idag sov jag till fyra. Ar inte pigg alls, har dragit pa mig nagonf orkylning som halvvforstorde festandet igar nar vi firade Lisses fodelsedag. Vi hade det toppen pa Camelot till runt 3 nar jag blev alldeles knasvag. Men men det var anda en lyckad kvall tycker jag! Trots att oronen ringer fortfarnde.. haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0