Lussebulle bak klart!

Många gånger känns det 100 gånger värt det.
Men det är klart man inte kan betala sån frakt för 2 liter julmust.
Frågan är om det bara sålt slut på IKEA eller om dom helt enkelt valde att inte importera i år.
Nu när jag faktiskt lyckats göra lussebullar så är julmusten det enda som saknas.

Idag har varit en lugn och skön söndag.
Yuji väckte mig med lunch sen latade vi oss fram tills det var dags att handla lite saffran
och annat då jästen kom vid 2 tiden äntligen!

Yuji hjälpte mig att rulla bullarna, i slutet var det bara han som rullade för han var mycket
bättre på det än vad jag är, mina blev hela tiden olika stora och han suckade åt mig.
Beginner's luck, hmph!

Nu ska vi hoppa i säng.
Min första lektion imorgon är inställd men jag ska till ett nytt sjukhus jag aldrig varit
på och känner mig lite nervös med hur allt ska gå och om jag ska komma i tid osv..
Men ska försöka sova nu, godnatt på er!

 

 


Kommentarer
Postat av: annika

har man ingen jäst i Japan :O ??

2009-12-06 @ 18:47:43
Postat av: becka

skulle de kosta mer än 400kr för att skicka 2 liter julmust?! O.O blir de inte billigare om dina föräldrar skickar de me vanlig post?

2009-12-06 @ 20:21:12
URL: http://www.gepzy.livejornal.com
Postat av: Anonym

Det är skitdyrt att skicka post utanför Europa. Förra julen skickade jag ett paket till Australien och betalade 230 kr, och det var för skrymmande paket. För lite julmust kan det inte vara värt det.



Låter gott med lussebullar ^_^



Kram från Panda

2009-12-06 @ 20:33:17
URL: http://lifethatslife.blogg.se/
Postat av: bouncy

testa "butik hemlängtan" de har ibland bättre priser och ibland (om ditt paket kan skickas i "bulk" med andra paket) blligare P&P, bara ett tips :)

2009-12-07 @ 00:33:37
URL: http://bouncys.blogg.se/
Postat av: becka

ok.... jo, skicka brev/paket e dyrt! tycker de kostar mycket att bara skicka inom sverige! me jag håller med! de e gott med julmust XD

2009-12-07 @ 14:33:28
URL: http://www.gepzy.livejornal.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0