Lucia och massa jul, jul, jul!



Imorse var vi uppe och tittade på LuciaTåg på YouTube!
Vi följde inte riktigt traditionen med att vara upp kl 06 utan halv 8
studsade jag ur sängen och kokade glögg, värmde lussekatter och tog fram
mandariner och lite pepparkakor sen blev det picnic i sängen.

Yuji tittade på hela tåget som var kanske 35 min så nu är han riktig svensk
utan tvekan, vi måste ju vara dom enda som orkar titta igenom det där.





Imorse när vi somnat om kom även mitt carepackage från Mamma och familjen!
Det var helt perfekt, jag är sååå glad!
Det innehåll precis allt jag saknade här hemma, adventsljusstake (en fiin röd en), mossa,
julmatta (en riktigt söt en med katter på!), en tomte för under granen, en tomtemask
och sen mandelmassa, sirap och lite annat sånt smått och gått till kylskåpet.

Mamma hade också skickat med julklappar till oss båda men dom
hamnade i julklappskassen, dom får vi inte klämma på nu!




Nu sitter jag bara och finfilar på småsaker som ska vara klara till julafton
som Kalle Anka och hans vänner och de sista julklapparna till Yuji.
Jag har två saker kvar som jag bara måste köpa åt honom, hehe.




 

 


Kommentarer
Postat av: becka

(du vet att det där inte är Arne, utan han som brukar ha "på spåret"?)

2009-12-13 @ 09:27:53
URL: http://gepzy.livejournal.com/
Postat av: Maria

Du är så finurlig på att fixa och dona! Ser verkligen supermysigt ut! avundas :)

2009-12-13 @ 11:44:57
URL: http://makitty87.blogg.se/
Postat av: Panda

Det är riktigt mysigt med jul. Roligt att du kunnat ta med dig jultraditionen till Japan också. Man brukar ju säga att man tar seden dit man kommer men jag skulle förstått om du hade saknat den. Brukar det inte snöa i Japan också?



Vad kul att du hittat Kalle Anka på nätet, med Arne Weise dessutom. Det ska ju helt klart vara han. Kan Yuji någon svenska så att han kan se på Kalle Anka?



Kram från Panda

2009-12-13 @ 11:58:52
URL: http://lifethatslife.blogg.se/
Postat av: becka

haha.. misstänkte att du visste de, men skrev fel :P tänkte jag säger de så att du inte lär Yuji fel, om vem dom var den bästa julvärden på tv :P

2009-12-13 @ 14:29:13
URL: http://www.gepzy.livejornal.com
Postat av: Anonym

Haha det värkar komplicerat men ja ska försöka förstå ^^ Undrar då hur det kommer gå när ja flyttar till tokyo ^^

2009-12-13 @ 19:13:50
Postat av: Kira

Oj det var jag som skrev inlägget där uppe (:

2009-12-13 @ 19:14:46
URL: http://cailapp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0