Heldag i Akihabara


Vi har varit i Akiba idag och förkollat lite julklappar.
Jag sa tidigare åt Yuji att när december kommer så ska han ha färdig en lista, en önskelista
med minst tio saker på som han vill ha som han ska ge till mig.
För någon som aldrig skrivit önskelista eller ens firat jul så var det tydligen en riktig klurig en.
Men han lyckades med 5 saker och de andra 10 kan jag nog hitta på åt honom.
Vi kikade också lite på sånt vi ska köpa från oss till oss.


Efter det blev det middag på Watami-chi i Shimbashi som är den bästa Watamin enligt mig.
Watami gänget är något som i Japan heter Izakya och är som en restaurang med billig mat som
du köper i plock (lite tapas stil fast absolut inte alls..) och bra alkohol för billiga priser.

Izakaya brukar ha två olika bordstyper (ofta i samma restaurang) vanlig western style med
Stol och bord men också japansk stil med ett hål i marken under bordet och sittdynor, så man på
ett sett sitter på golvet när man äter fast ändå inte.

Det finns även Izakaya med teman som the Lock Up (fängelse) och Arabian Rock (rena rama Aladdin).
Förutom Watami-chi så föredrar jag hardcore Izakayas där man nästan sitter ute i rännstenen och
dörren mer är en filt som dom hängt upp än en riktig dörr.
Det är riktig Nippon Spirit det!



Jag hade helt missuppfattat vädret, jag trodde att idag skulle bli uppehåll med kanske t om lite sol
men ack så fel jag hade, som jag upptäckte när tvätten låg helt dyngsur i tvättmaskinen redo att hängas.
Så nu har vi badrummet helt fullt med nytvättad tvätt som i det här "VINTER" klimatet kommer ta
runt 2 dagar att torka inomhus och med det kommer att lukta mögel..

Jag försöker att inte tänka på det och andas lugnt istället medan jag påminner mig själv om hur jag
älskar det här landet, jag älskar det här landet, jag älskar det här landet, jag älskar det här landet...






Kommentarer
Postat av: hanna

vad är det du så mycket ogillar med japan? :P

2009-12-16 @ 19:34:21
URL: http://frson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0