Glömde nästan jordbävningen imorse..



Vi hade jordbävning inatt som jag helt hade glömt bort.
Den väckte mig vid 6 på morgonen och jag hoppade upp
och tog tag i micron som första reflex, inte så dåligt det, haha.

Jag var inte alltför förvånad eftersom jag igår kväll när jag
uppdaterade bloggen = satt ner på golvet, kände ett förskall.

Har man varit här ett tag (över ett år) så tror jag man garanterat
har gått jordbävningsutbildningen som brandstationerna har.
Jag tycker jordbävningarna är vare sig läskiga eller farliga men
för svenskar är det såklart ovant eftersom Sverige inte har något sånt alls!
Det skakar lite och man får ha lite koll på sånt som inte sitter fast,
som min micro eller plattskärmar som står och balanserar på stativ.



Efter att ha skickat iväg Yuji på bonenkai som är en nyårsfest ungefär med sitt
jobb så bestämde jag mig för att stanna hemma och städa undan ikväll 
Imorgon är det nämligen dags för julgran och det sista julpyntet och eftersom
japanska traditioner säger att man ska storstäda innan nyåret så kör jag lite
två flugor i en smäll plus så hyrde jag även en film som jag såg i min egen takt! 

Nu måste jag tillbaks till att försöka få upp temperaturen i lägenheten, ACn fungerar
inge bra alls, det kan inte vara mer än 12 - 15 grader här inne, det är svinkallt! 









Kommentarer
Postat av: becka

de e faktiskt inte så jätte länge sen de va en liten jorbävning här i södra sverige

2009-12-18 @ 19:24:47
URL: http://www.gepzy.livejornal.com
Postat av: hanna

tack för dina svar! XD Haha, jag kom med många frågor^^ höhö.

japan är så intressant och NÅNGÅNG i framtiden så SKA jag läsa japanska där! :D

jag hörde om den där jordbävningen. ruskigt, för mig som aldrig varit med om sådant och inte kan föreställa mig hur det är x)



Kram!

2009-12-18 @ 21:42:46
URL: http://frson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0