Efter lite Avatar spelande..

 

 

Jag tycker så långt att Avatar inte alls är så dåligt som recensioner säger!
Jag tycker det istället har en del roliga, överraskande toucher!
Som att det har en släng av Commandos som jag spelade när jag var liten
när man ska smyga på fienden och inte bli sedd, men tillskillnad från Commandos
är det inte lika 100% hårt och därför ett roligt moment som inte tar lika mycket tid.
Man kryper runt och överraskar, gömmer sig i gräs och hoppar runt i trädtoppar.
Det är roligt!

Det finns också plantor överallt som i spelet är plantor som healar dig när du är skadad.
Dom växer även upp igen kort efter att dom används vilket jag också tycker är skönt.
Jag har inget emot utmanade spel men ibland är det faktiskt roligare att allt inte ska vara
en kamp hela tiden utan man kan gå vidare och fokusera på sina egna upgraderingar
och på fienderna plus uppdraget vilket är en skön omställning.
(Det finns självklart 3 svårighetsgrader som jämnar ut det här en aning)

Nu har jag inte spelat spelet på någon TV konsoll men jag har inte alls det problem
med kameran som det gnälls om, tycker spelet är som alla spel nu förtiden, ibland
får man gå rätt in i kameran för att den ska vändas om men det har ju blivit en vana?

En annan touch som jag gillar är hur varje nu nivå börjar med en liten story snutt som
man får läsa och sen avslutas med ordet "And then the warrior..." med det känns det som
att man skriver storyn i nuläget, precis som i först Prince of Persia när han sa "No, that's not
what happened" varje gång man dog istället för att komma vidare i spelet.
Det tycker jag är himla roliga toucher!

Annars är det en så länge, efter två banor som jag hunnit idag hittills, ett helt vanligt spel
känner att det finns viss risk för upprepning men tänker inte säga så efter bara ca 1.5 h spel.

Jag kommer just nu att fortsätta spela för jag är nöjd!
Men jag brukar tycka lite annorlunda än recensioner.
Och det får man göra.

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Panda

Låter lite som en av dem spel som jag försökte spela när jag var något år yngre. Har aldrig intresserat mig så mycket för det eftersom jag rent ut sagt suger på spel. Försökte någon gång mer online-spel men var så rädd för att dö i spelet att jag struntade i det till slut eftersom jag aldrig kom till någon ny level T__T.



Ha det bra



kram från Panda

2009-12-17 @ 13:23:06
URL: http://lifethatslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0