Första december!


Nu har julpyntet kommit iordning ordentligt här hemma.
Vi har ju inga gardinstänger eller sånt som man egentligen har som
byggstenar i julpyntandet så våra hyllor fick bli offer, lite tacky men
man gör vad man kan med var man har, deshou?



Jag hittade Yuji vardags/sovrummet eftersom jag tagit över hela köket
med mitt julbestyr så satt han där på golvet och lagade middag medan
han nynnande på "Jingle Bells" som jag sjungit i falsk falsett hela kvällen.

Jag har även klickat hem ett kilo popcorn (kastrullpop!), färsk jäst och majs tortilla.
Jag blundade mig igenom fraktinformationen, 1000 yen i frakt är helt sjukt men vad
gör man inte för att kunna baka lussebullar, tur är att vi även hittade popcorn och torilla
för samma fraktpris endast för jäst hade ju nästan varit ett no-no.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Matilda

Mimmi!

Be oss i Sverige skicka torrgäst istället. Funkar lika väl och håller sig hundra år. Och det kostar definitivt mindre än 1000 yen att skicka några gram gäst från Svea Rike. ^^

Men ... bakar du alltså lussebullar i micron då också? (Jag som sedan barnsben fått nybakade bullar direkt ur ugn tvivlar att micron skall kunna grädda dem lika bra.)

2009-12-01 @ 19:46:11
URL: http://trasigkanyl.blogg.se/
Postat av: Matilda

Ja, hur vet man att Matilda är trött? Hon vill skicka dig anorektiska gäster som enbart väger några gram istället för jäst att baka med.



Suck. Jag som kan stava egentligen.

2009-12-01 @ 19:47:39
URL: http://trasigkanyl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0