Bränt hela fingret : (

Jag höll på att sätta lägenheten i brand ikväll när jag skulle blåsa ut ett
av ljusen för det börjat flamma upp eftersom stearinet var i stort sett slut.
Jag blåste för hårt och allt föll och vårt överkast blev bränt.

Jag fick också stearing över hela långfingret och med den feta blåsan som
växt fram så är det ingen tvivel om vilken fin andra gradens brännskada jag fått.
Så tack gode gud (thank heaven for 7eleven) seriöst som har nattöppet och
säljer precis allt man behöver för att hindra fingret från att trilla av.

Ända var vaselinbinda.. kan man göra en sån själv, tro?
Sjuhelsikes va ont det gör!

 




Kommentarer
Postat av: Debbie E.

Klappa klappa :(

2009-12-01 @ 19:22:04
Postat av: Matilda

Angående köpa saker resonerar jag precis tvärtom, lika bra att köpa här då de ändå inte väger så mycket. Tacokrydda är lika bra att ha att baslager även om det finns i Japan också...



Ja. Det är alltså som jag anade, att tamponger är konstiga utomlands. Det är en fördom jag alltid haft. Jag räknar dock med att slippa mens så länge jag äter mina p-piller. =D

2009-12-01 @ 20:09:14
URL: http://trasigkanyl.blogg.se/
Postat av: Sara

åh aj aj aj >.< Mina fingrar minns fortfarande hur ont 100 gradigt vatten gör. Nygravid (och nysenil?) förra hösten skulle jag hälla upp tevatten och höll i örat på muggen medan jag hällde. (fattar inte varför men den gången gjorde jag det) och det blev som en våg som bara forsade över min vänsterhand. Den värken gick inte av för hackor. Gjorde ont i flera dagar efteråt.

2009-12-01 @ 21:15:25
URL: http://felicia07.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0