Se till så du inte köper fejk spel, dom finns överallt, Tradera, Ebay, Blocket, Eniro

   


Så länge det funnits original av något har det funnits "fakes".
Alltså en kopia utav ett original som gjorts slarvigt och inte alls
är det man betalat dyra pengar för

Det här gäller förstås också spel.
Jag har sen jag landade i Sverige som ni vet varit runt och kollat
efter GameBoy Advance spel som jag vill ha på engelska
Det första jag fick göra va att googla ebay guider om hur man lätt kan
upptäcka fejkade spel, hack spel och så vidare.

 Därför vill jag göra fler uppmärksammade på detta, ska ni köpa
något på internet, speciellt sånt som kostar lite mer,
googla ebay guider där människor, som har det som yrke att sortera ut
oseriösa säljare från ebay, berättar just hur man avslöjar det hela

Tricks jag själv använder mig av är att emaila säljaren, fråga
mera allmäna frågor om spelet, kanske "Är spelet komplett?**".
Med den frågan slänger jag också in en förfrågan om spelet är
original eller inte och skickar sedan iväg mailet.


Säljare av fejk spel svarar då endast på en fråga;
jo om spelet är komplett.
Googla också upp något du vet är original och jämför.
Var inte rädd för att fråga om fler bilder.




Jag såg bara för några dagar sen, en mamma som sålde
ett par spel hennes son tröttnat på, varav ett var Pokemon Bluesea
som inte är ett original spel utan ett hack spel och inte licensierat av Nintendo.
Det är tråkigt att bli lurad på pengar på det viset.
När man själv inte vet.

** Ett komplett spel har ask, inneask, manual och eventuell reklam/posters.
Dessa spel är värda mer pengar än de som endast säljs som bara kasetter.

Kommentarer
Postat av: Andrea

Sv: Haha, jag ska spara lite pengar sen ska jag gå och köpa Harvest Moon ;D



Jag har en Piplup som är level 19 och jag är stolt XD haha. Jag älskart xD hehe. Spelar just nu faktiskt ^.^

2009-08-06 @ 01:33:38
URL: http://speechlessandbreathless.blogg.se/
Postat av: Panda

2009-08-06 @ 12:03:48
Postat av: Stephanie

Jag följer din blogg nu ^^ det skulle göra mig mer än glad om du skulle följa min blogg också! :D

2009-08-06 @ 12:57:24
URL: http://rassberryfloweer.blogg.se/
Postat av: Sebastian Karlsson

Heey, allt bra med dig? Roligt att läsa att du uppmärksammar andra på ev fejkspel :)Följer du min blogg på blogglovin förresten? :P .. Hade varit kul om du gjorde det, jag följer iaf din :) (a) .. Vill bara berätta att jag just nu har en tävling där du kan vinna en trisslott och lite uppmärksamhet :) Om du känner det är något för dig så är du välkommen in :)



Kram, sebbe

2009-08-06 @ 14:04:06
URL: http://karlssonsebastian.blogg.se/
Postat av: Andrea

Sv: har du msn ? Jag behöver nämligen hjälp i Pokemon Platinum Version om du skulle kunna hjälpa mig :o



Du ser ju min msn adress i kommentaren antar jag xD Du behöver inte om du inte vill xD

2009-08-06 @ 21:44:45
URL: http://speechlessandbreathless.blogg.se/
Postat av: Natalie

sv: Förstår precis vad du menar! Undrar varför det är lättare att hålla kontakten med killar så?



Vilken gullig blogg du har! Ha en trevlig helg! :)

2009-08-07 @ 13:46:34
URL: http://blackdiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0