Tillsägelser att uppföra sig på Japanska tunnelbanan/tåg - Do it at home



Som ni kanske vet så uppför man sig i Japan.
Även det på tunnelbanan.
Man kan tycka att det låter rätt strikt men efter två år i
Tokyo kan jag bara säga att det är ruskigt skönt.
Fy fan för tunnelbanan i Stockholm.

Överallt i tunnelbanesystemet och tåg systemet i Tokyo

sitter de här affischerna som gått rätt in i hjärtat hos oss alla.
Dom är ruskigt roliga och jag tror jag har kort på varenda en, haha.

Min favorit är den som lyder "yama de yarou" (Gör det i bergen)
och handlar om att man inte ska ha med sig halva hemmet i packning.


Den här har jag inte sett än.
Haha.

Ni kan se fler genom att googla "Do it at home japanese subway"
i googles image search.


Kommentarer
Postat av: Anonym

så skönt allt måste va i japan

2009-08-02 @ 14:11:52
URL: http://grungeloca.blogg.se/
Postat av: estetmina.blogg.se

Nej, man kan ju studera ett litet tag om man inte vill flytta helt :) eller bara resa på semester lite mer ^^ men kan tänka mig att det är skönt att vara hemma i sverige hos alla nära och kära ett tag ^^

vilka roliga tunnelbaneskyltar haha ^^

Kan du mycket japanska? :)

2009-08-02 @ 14:33:20
URL: http://estetmina.blogg.se/
Postat av: maringa

HAHA XD hur har jag missat detta, jag som faktiskt åkt tunnelbana i Tokyo en hel del :D Underbara, älskar strikt ordning! I Taiwan är det alltid affischer på tjejtoaletterna om hur man ska kissa! Eftersom många är vana vid "Hål-i-golvet-toaletterna" så är det skyltar som säger att man tex inte ska klättra upp på toan, inte ha fötterna på toasitsen osv XD

2009-08-02 @ 14:47:15
URL: http://maringaelgato.devote.se
Postat av: Ella

Hahahaha, sånna skulle lätt kunna behövas i Sthlms tunnelbana. Alla är så jäkla snorkiga och tröga där, men fötter och väskor, som de inte ens tar bort, på säten. Och så tränger sig alla såklart och...ja. Du fattar ju själv. Hatar t-banan.

2009-08-05 @ 16:21:15
URL: http://ellabellaswe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0