TOKYO GAME SHOW 2008



Självklart gick vi! Bästa grejjen någonsin! VI lyckades komma dit runt 1 trots att vi vaknade i hyffsat tid, Chiba ligger inte alltför långt från vart vi bor, det är ju i närheten av Disney Land som the hölls trots allt, men ändå tar det runt en timme att ta sig till hallen. När vi kom dit var det bara att slänga in väskor och grejjer i skåp medan Yuji fixade biljetter sen fick vi gå en brabit för att komma till ingången. Det var fullsmäckat med folk! Och alla mina favorit spelutvecklare var där (Koei, Square Enix, Capcom, Sony Playstation, Microsoft, Konami, Sega, EA) min favorit var båset för xbox 360 för booth tjejerna hade de bästa outfitarna, jag önskar jag hade en sån för Halloween, det hade varit bäst. Bästa spelet var Ninja Blade för Xbox 360, rekommenderas starkt. Andra spel som också verkar helt WICKED är nya BIohazard och the Last Remnant. Vill också upplsa för dom som inte vet att nytt Phoenix Wright Ace Attorney är på G och Fable II ska vara värt att sätta klorna i. Mest exciting för mig är att två Kingdom Hearts spel släpps till NDS! Jag har ju inte spelat något, haha. Jag vet att det finns till GBA men.. jag skäms en aning att jag säger detta men.. klarar inte av grafiken. Är det inte ett gammalt, klassiskt spel så nej. Sorry. Det var lite som att gå på Disney Land, det fanns attraktioner över allt i form av spelen som man kunde spela, felsta av spelen är ju runt halvvägs i produktionen också så det är var extremt spännande. Det tar ungefär en timme att köa för ett spel så jag spelade faktiskt bara Ninja Blade för det var det jag var mest sugen på. Men jag träffade en massa universitet och tekninska högskolor som försatte mig i halv panik i och med att dom inte kunde ge mig korrekt information, känns skönt nu dock att jag har en pojkvän som tänker lite och lyckades fixa fram information om det hela som jag kan lita på, så allt står kvar, det blir Tokyo Communication Technology Seimon Gakko. Om jag kommer in vill säga. Vilket jag faktiskt absolut inte tror. Yay.



Jag vet inte riktigt vad jag ska säga egentligen. Det är en utställning full med spel och spelutvecklare, universitet och tekniska högskolor är också närvarande. Men helt ärligt så är det nog mest en stor samling sexuellt frustrerade japaner som antingen är gifta eller har detta som enda chansen på året att se sånna här tjejer i verkliga livet. Spel och testosteron helt enkelt. But who can blame them - tjejerna är söta men framför allt smala och småhöftade. Självförtroendet simmade runt i en liten mini pöl runt fötterna efter 5 timmar där inne.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0